جديدنا

قصص حب واقعية انتهت بالزواج كانت جالسة علي طرف السرير بفستان زفافها تبكي بحرقة

 كانت جالسة علي طرف السرير بفستان زفافها تبكي بحرقة واعين منتفخة من شدة البكاء وهي لا تصدق ما حدث


فجاءة خرج شخص من الحمام
وهو ( لؤي )
خرج من الحمام بصلها لقاها لسه بفستان فرحها
لؤي : اي ده ياست هانم انت لسه ما غيرتيش هدومك ان شاء الله
بصت زهرة للصوت الرجول لقيته عاري تماما من غير اي ملابس مفيش غير المنشفة المحاوطة لنصفة السفلي
اتكسفت جدا وبصت في الارض ومره وحده خدودها اتحولت للون الاحمر
لؤي : اي يا حلوة هو انا بكلم نفسي ولا اي وبعدين في عروسة حلوة تعيط في يوم زي ده
زهرة بصوت متوتر : انت ازاي تخرج من الحمام كده انت سافل ومش محترم
لؤي : انا سافل ومش محترم ماشي هعديهالك بمزاجي وانا اخرج زي ما انا عاوز ده بيتي وانت مراتي يعني حلالي فاهمة
زهرة بدموع : انا وانت فاهمين انت اتجوزتني ليه فبلاش اللف والدوران
لؤي : طب يلا قومي غيري الفستان الزفت ده والبسي حاجة مغرية انا عاوز اغرااااء
قالت بحده بصوتها الرقيق : اي قلة الادب دي انت انسان همجي مستحيل اعمل اللي انت بتقول عليه ده
قرب منها وقال بصوت كفحيح الافاعي : مش لؤي سراج اللي وحده زيك تقوله لا وتعلي عليه صوتها هاخد اللي انا عاوزه برضاكي او غصب عنك
بصتله بعيون مفتوحة وهو بيحط ايده علي سحابة فستانها علشان يفتحها رفعت ايديها الصغيره علشان تضربة علي اللي عمله ده فجاءة مسك ايديها بقوة وهو بيقول
لؤي : ده انت ايامك سودة معايا بس انا مش عاوز ابوظ مزاجي انهاردة
قالت بتآلم : سيب ايدي يا حيوان ايدي وجعتنى .....
ولسه ما كملتش فجاءة ضربة قوية تنزل علي خدها الرقيق خلتها وقعت علي السرير وهي مش مصدقة اللي حصل حطت ايديها علي خدها ببكاء وهي بتقول
زهرة : حرام عليك انا عملتلك اي انت اللي مش عاوز تصدق ان اختك...
وقبل ما تكمل نزع عنها فستانها وهي كانت بتبكي وتقاومة بكل قوتها ولاكن لا حياة لمن تنادي فهو بالنسبالها زي الجبل الكبير بتبصله وهي مش مستوعبة اللي حصل
زهرة بصراخ : ابعد عني يا سافل يا قليل الادب ابعد عني ابعد عنييي
لؤي : انا سافل وقليل الادب تمام انا بقا هوريكي السفالة وقلة الادب اللي بجد نزع عنها ملابسها كلها بقيت عاريه تماما حاولت الهروب منه العديد من المرات ولاكنها باتت بالفشل
ضربته قلم قوي خلت عيونه اتحولت للون الاحمر من شده الغضب
لؤي : وكمان بتمدي ايدك ده انت ليلتك سوده انهاردة
مسك ايديها بقوة وعمل فيها اللي كان عاوزه مع محاولاتها الكثيرة انها تهرب
في شقة في مكان تاني
كانت تجلس حنان عيونها نبي بشرة خمرية جسم جذاب تبلغ من العمر 24 سنه قاعدة قاعده قدام التلفزيون بتحضر فيلم اجنبي
خرج شخص من اوضة النوم وقعد جنبها باسل عيونه سوده جسم رياضي بشرة خمرية وهو احد رجال الاعمال يبلغ من العمر 28 سنه
باسل : تفتكري اللي احنا عملناه ده صح
حنان : باسل يا حبيبي احنا بنحب بعض وده عادي
باسل : وايه ذنب اختي زهرة انها تتحوز اخوكي ده مبيرحمش حد
حنان : حبيبي ما تخافش ده جوزها اكيد هيراعي فيها ربنا
باسل : قلبي بيقولي انه هيقتلها
حنان : متخافش احنا هنتصل عليهم الصبح نشوف حصل اي وان شاء الله خير
باسل : ياارب يا حنون يارب
ظلل لؤي يفعل بزهرة ذلك الفعل الوحشي لمده ما يقترب ال 4 ساعات وهي تبكي ولا تستطيع المقاومة من شده الارهاق
شعر لؤي بشئ غريب وهو علي فعلته
ابتعد عنها لينظر ويصدم حين يجد .........
البارت الثاني والثالث
ظل لؤي يفعل بزهرة ذلك الفعل الوحشي لمده ما يقترب ال 4 ساعات وهي تبكي ولا تستطيع المقاومة من شدة الارهاق
شعر لؤي بشئ غيريب وهو علي فعلته
راي زهرة تتنفس بصعوبة
لؤي : استعبطي استعبطي قديمة اوي الحركات دي
زهرة : ارجوك سبني انا مش قادرة حراام ع.....
مكملتش وفقدت وعيها
بصلها بضحك : براااافووو تمثيلية فاشلة اوي
هي ما ردتش عليه بداء يحرك راسها بس هي فعلا فقدت الوعي
لؤي سابها وكان هيروح يجيب مياه علشان يفوقها لفت انتباهه كمية دماء منتشرة علي السرير بص بتعجب وقال ف سرة : اي كمية الدم دي
جاب حاجة يجفف بيها مكان الدماء بس كانت بتزداد غزارة
لؤي بفزع : اي ده كله+
حاول يفوقها كتير بس هي ما فاقتش قرر يشيلها يوديها المستشفي
قال القلب : والله حرام عليك ايه اللي انت عملته ده وكمان عاوز تنزل بيها المستشفي في يوم زي ده بحالتها دي الناس تقول عليها ايه اتقي ربنا بقا
رد العقل : اسكت انت ما هو عاوز ينتقم منها وهي دي فرصته
القلب : لؤي حرام عليك الفضايح دي حراام
وقف لؤي المعركة دي وقرر الاتصال بحد يعرفه دكتور
لؤي : الو ايوة يا اسماء عاوزك تجيلي في عنوان ............
دلوقتي حالاً من غير اي اعزار دي حياة او موت
اسما بخوف علشان هي عارفه ان انهاردة فرح لؤي اتوترت جدا وقالت
اسماء : حاضر حاضر جايه حالاً مسافة السكة بس
قفلوا
لؤي ل نفسه : انا اه عاوز انتقم منها بس مش بالطريقة دي
عقله : اومال ازاي مش هي دي اللي اخوها عمل عملته السوده
القلب : حرام عليك انت مش بتحس
العقل : سبنالك انت الاحاسيس يعم الحبيب
فاق لؤي من الافكار دي علي صوت الجرس مشي نحية الباب وفتحه
اسماء : خير يا لؤي في اي خضتني
لؤي : مراتي جوه بعد اللي حصل بينا لاقيت دم كتير اووي وهي اغمي عليها1
اسما بفزع : يانهار اسود ربنا يستر وديني الاوضه بسرعة
لؤي خدها للاوضة
اسماء شافت كمية الدم
قامت بواجبها واعطتها بعض المحاليل وقدرت تسيطر علي الامر
لؤي : خير يا اسماء طمنيني
اسماء : ده نزيف شكلك تقلت عليها اوي وهي ضعيفة فمستحملتش فامن الافضل انك ما تقربلهاش غير بعد اسبوعين
لؤي : ايه اسبوعين
اسماء : والله معلش بس ده نزيف
لؤي : طب هي امته هتفوق
اسماء : في اي وقت انا ركبتلها محاليل فيها فيتامينات ولازم تتغذي كويس علشان ضعيفة
لؤي : طب مفيش اي دواء
اسماء : ده نزيف بسيط المحاليل هتفي بالغرض ولاكن خد بالك ده ممكن المره الجايه تموت تحت ايدك
لؤي : ماشي شكرا يا اسماء
وصلها لحد باب الشقة
اسما : يلا سلام عليكم
لؤي : وعليكم السلام ورحمة البه وبركاته
قفل الباب وراح بسرعة علي اوضة النوم وبصلها وهي نايمة وقال في نفسه
لؤي : اي الملاك ده معقول دي ليا انا
فاق وقال : اي اللي انا بقوله ده انا متجوزها علشان انتقم مش اكتر
قلبه : لؤي ما توهمش نفسك انت من اول ما شوفتها اعجبت بيها
لؤي : اسكت انت ما تتكلمش خالص
قلبه : انا مش هينفع اسكت علي حاجة زي دي
لؤي : بقولك اييي انا مش ناقص احاسيسك
دخل الحمام ياخد شور وبعد ما خلص وخرج اتفاجئ انه مالقاش زهرة نايمة علي السرير
لؤي بصوته العالي : زهرررة
ما ردتش عليه خرج بره الاوضة بسرعة وهو ماشي شافها وقفة في الريسبش بتمثل انها بتصلي وكانت بتترعش قعد علي كرسي لحد ما تخلص1
لؤي بسخريه : اي ده وكمان بتصلي لا ده كده كتير اوي عليا
زهرة بدموع : انت بتقول ايه ايوه بصلي اومال ابقا زي حضرتك
بص علي ايديها اللي فيها المحاليل وقال بشماته
لؤي : انت عارفة انك نزفتي وكنتِ هتموتي
زهرة بدموع شديدة : مش انت اللي عملت فيا كده انت انسان هم.....
ولسه هتعمل فجاءة قلم قوي نزل علي خدها الرقيق
لؤي : اخرسي بقا يا بت بشار واياكي اسمعك بتغلطي فيا تاني سامعة انا جوزك فاهمة يعني اي جوزك ولا افهمك
بصتله بدموع وهي حاطة ايديها علي خدها وقالت بصوت متقطع : ففاهمةة
لؤي : ايوه كده نسوان تخاف ما تختشيش راح علي اوضه النوم علشان يستريح شويه وقبل ما يمشي قالها
لؤي : بصي يا حلوة انا مش هلمسك لحد اسبوعين وده علشان ما تموتيش ولاكن طالما مش بلمسك فانا مستمر في تعذيبي ليكي ماشي يا مزة
ما ردتش عليه بس كانت بتبكي بمراره علي اللي عمله فيها اخوها الوحيد
اضاف لؤي : انا داخل انام ساعتين اقوم من النوم الاقي الاكل جاهز ماشي وياويلك لو اتاخرتي او عملتي اكل وحش هتشوفي عذاب عمرك ما شوفتيه
ردت زهرة بدموع : حرام عليك انت اي مش بتحس ابدا اتقي ربنا بقا حرام عليك انا بني ادمن مش حيوان
ضحك لؤي وقال : لا بقا من النهاردة انا هعاملك اكتر من الحيوان ومشي وسابها بتبكي
قالت لنفسها : انت فين يا باسل حرام عليك اللي انت عملته فيا ده بس انت مالكش ذنب الذنب ذنبها هي وفجاءة
وبعد شوية لؤي خرج من اوضة النوم وقالها : اخوكي اتصل دلوقتي وكان عاوز يكلمك
زهرة بلهفة : هاته
لؤي : لا انا قولتله انك نايمة وحسك عينك تمسكي الموبيل من غير ما انا اعرف
زهرة : نعم هو انا في سجن ولا ايه
لؤي بحده : شكلك بتحبي الضرب يا بت انتي




3
زهرة بخوف : مش قصدي انا قصدي يعني ان ده اخويا و اكلمه براحتي مش برايك هو
لؤي بعصبية : قولت لا يبقا لا
سابها بخوفها ومشي وقفل باب الاوضة بقوة بعدها هي افتكرت انه قالها تعمل الاكل في مده ساعتين مشيت للمطبخ وهي تعبانة جدا من اللي حصلها
حنان : اهدي يا حبيبي ما تعملش ف نفسك كده
لان باسل كان متعصب
باسل : انت شايفة اخوكي ده مش عاوزني اكلم اختي وانا متاكد انها صاحية
حنان : معلش ما هو معذور برضو
باسل بسخرية : معذور اه
حنان بعصبية : باسل فكك من الموضوع ده دلوقتي انا ما فييش حيل اتخانق
باسل : اختي لو حصلها حاجة هقتلك انت واخوكي يا بت سراج فاهمة
حنان بخوف علشان هي عارفة انه مجنون ويعملها
حنان : خلاص اهدي بس واحنا اسبوعين ولا حاجة ونروحلهم تكون الامور هديت شوية
بصلها بخبث وقال : بس اي الحلاوة دي من امته ده
حنان بدلع : انا من يومي حلوة انت بس اللي مش واخد بالك
باسل : ما انا اعمي لاني مش شايف القمر ده
حنان بمياعة : هيهيهيههيهي ماتقولش اعمي تاني يا بيبي
باسل شالها واخدها ودخلوا اوضتهم
في شارع وسط البلد كان هناك واحد بيراقب العمارة وفي اللحظة دي اتصل بحد
1........: ايوة انا هناك اهو
2........: طب لو خرجوا في اي وقت اتصل بيا
1.........: حاضر سلام
2.........: سلام
قفل السكة وقعد ف العربية بيراقب في صمت
قعدت زهرة في المطبخ بتعمل الاكل ورصتة بشكل جميل علي السفرة وبعدها بصت في الساعة وقالت في نفسها
زهرة : ياربي الساعة جت ( 2 ) اهي وهو لسة ما صحيش انا تعبت وعاوزة انام طب انا هدخل اصحية بعدها اتراجعت وقالت : لا لا بلاش احسن يضربني ولا يعملي حاجة
لا انا هدخل واللي يحصل يحصل قعدت مترددة 5 دقايق بعدها قررت تدخل تصحية من بعيد وصلت لاوضة النوم وخبطت علي الباب كذه مره بس هو ما صحيش فتحت الباب شافته نايم بصتله وقالت : انت انا ازاي هصحيك دلوقتي ربنا يستر
بعدها قالت : انت يا زفت
انتبهت هي بتقول ايه وقالت : ده لو سمعني بقول كده مش بعيد يرميني من فوق
زهرة : لؤي لؤي اصحي الاكل جهز
شافته بيفتح عينه
كملت : انا خلصت الاكل
لؤي ببرود : طب غوري انا هاخد شاور واجي
زهرة : ايه غوري دي هو انا الشغالة اللي جابتهالك مامي
لؤي : هسيبك بمزاجي علشان لسه صاحي لاكن لو سمعتك بتغلطي تاني ماتلوميش غير نفسك
زهرة بعصبية : ماشي
لؤي : اي ماشي دي اسمها حاضر واياكي اسمع كلمة ماشي دي فاهمة
زهرة بعصبية : انا خارجة اشوف الاكل
خرجت قبل ما تستني رده
بصلها بعصبية وقال بصوت عالي وبحده : زهرة استني عندك
وقفت قدام اوضة النوم بتترعش وهي خايفة منه
جالها وقالها : استنيتي ردي
زهرة : يعني ايه مش فاهمة
لؤي : استنيتي اقولك روحي شوفي الاكل او ما تروحيش
زهرة ببرود : ايه ده يوه يقطعني وكملت بجدية ما هو انا مش هاخد رايك علي الرايحة والجاية
لؤي بحده : لا يحلوة هنا كل حاجة باذني فاهمة
زهرة : بس
قاطعها بصوته الخشن : فاهمة
زهرة بعصبية : فاهمة
لؤي : تعالي حضريلي الحمام
زهرة بصدمة : هو انا كمان هحضرلك الحمام
لؤي ببرود : ايوه ومن انهاردة كل يوم اصحي الاقي الاكل جاهز والحمام متحضر
زهرة نفخت بعصبية وقبل ما تتكلم لؤي دخل الاوضة وهي دخلت بعده وجهزت الحمام
لؤي : اطلعي يلا شوفي الاكل لحد ما اخد شاور و اجي
زهرة : ماشي
لؤي : بتقولي ايه
زهرة بتوتر : ححاضر
لؤي بابتسامة صغيرة : ايوة كده يلا روحي
مشيت وهي بتتوعدله لؤي خرج من الاوضة بصتله بخبث وقالت : الاكل جاهر هروح اعمل القهوة
لؤي : تعالي كلي الاول
زهرة : ماليش نفس
لؤي : مبحبش اكرر كلامي
زهرة بعصبية : يوه حتي في الاكل كمان
لؤي : انا لو عليا ما اكلكيش خالص بس انا ايه يضمنلي انك مش حاطة سم في الاكل
زهرة بضحكة : يعني انا مش غبية للدرجة دي
بصلها وقال : ضحكتك وحشة علفكره
رد القلب وقال : ضحكتها زي العثل ردتلي الحياة
زهرة ببرود : شكرا
قعدت وكانت بتبتسم بخبث
بعد شوية
لؤي : الاكل اللي قدامك ده يخلص كله فاهمة انا اه عاوز انتقم بس مش كده انا ليا طريقة تانية تخليكي تموتي
ضحكت بخبث وقالت : اه حاضر هاكل
لؤي بعصبية : انا مش قادر اقوم ليه من علي الكرسي الزفت ده
زهرة وهي بتكتم الضحكة علشان هي اللي عملت كده
زهرة : ازاي مش قادر تقوم شكلك عجزت
لؤي : انا هوريكي عجزت ازاي بعد اسبوعين
بصتله بخوف وغيرت الكلام
زهرة : طب انا هدخل اعمل قهوة
لؤي : روحي
مشيت وهي بتكتم الضحكة وقفت من بعيد وهي بتشوفه هيعمل اي ومسكت الموبيل وقعدت تصوره وهو بيقلع البنطلون اللي كان لابسة ومش اخده بالها كانت بتضحك وفجاءة شافته رايح علي الاوضة دخلت المطبخ بسرعة وعملت قهوة
بعد شوية
خرجت تديله الشاي وضحكت لما شافته غير هدومه راحت علي السفرة علشان تنضف بقايا الاكل شافت البنطلون ضحكت وهي بتكتم ضحكتها قالت
زهرة : ده انت هتشوف مني ايام سوده
بعدها نضفت بقابا الاكل وعملت كل حاجة البيت عاوزها ودخلت تاخد شاور علشان تقدر تنام لانها كانت مجهده جدا من تعب اليوم كله
في الجانب الاخر يوجد شخص ما يتفقه مع بعض الاشخاص علي قتل .............
الفصل الرابع
عدي حوالي اسبوع علي ابطالنا لؤي وزهرة علي طول خناق ولؤي سعات بيمد ايده علي زهرة ***************في الصباح في بيت لؤي سراج صحي من النوم دخل الحمام وزي كل يوم الحمام متحضر اخد شاور وخرج كانت زهرة بتحط الاكل علي السفرة قعد واكل وشرب قهوتة وقبل ما يمشي قالها لؤي : انا بصراحة اول مره في حياتي اشوف وحده بتصلي بشعرها وبهدوم عريانه زهرة بتوتر افتكرت يوم فرحها وقالت : قصدك ايه
لؤي : لا ما تاخديش في بالك ابقي البسي طرحة بعد كده اه وكمان بطلي شغل العيال بتاعك ده وبطلي تحطي لزق علي الكرسي والصور اللي علي الموبيل بتاعك تتمسح
زهرة : ما انت عارف اهو اومال عامل اطرش ليه
لؤي : بلا اطرش بلا زفت وبطلي تلعبي معايا احسنلك يا قطة علشان ما ازعلكيش
زهرة : مش خايفة منك
لؤي قرب فجاءة منها وحط ايده علي شعرها زهرة اتخضت لؤي : ايه اتخضيتي ولا ايه سلام يا حلوة وخرج ***********************في الشارع لؤي نازل شوية رجاله شافوه كانوا هيوقفوا لؤي رفع حاجبة بمعني زي ما انتو من بعيد 1 ............ : ايوه يا باشا لؤي نزل اهو 2 ............: خد بالك حد يشوفك والرجاله اللي قصادك دي رجالته 1...........: ينهار ده انا كنت رايح اتعرف عليهم 2 ...........: يا غبي ركز في شغلك مش عاوز غلطة وحده انت فاهم 1 ............: حاضر يا عم براحة 2.............: طب اقفل جتك داهية تاخدك ******************في الشركة لؤي في المكتب
لؤي : ها يا مراد كل حاجة تمام مراد شاب في سن لؤي صديق طفولته ودراعة اليمين ضابط معتزل عيونة عسلية جسم قوي
مراد : انا تممت علي كل حاجة بنفسي ما تخافش
لؤي : تمام يا مراد ابعت 3 رجاله من عندنا مع الطلبية
مراد : تمام متقلقش فجاءة الباب خبط دخلت السكرتيرة السكرتيرة : مستر لؤي حضرتك اتفضل االورق ده امضي عليه وكمان بعد ساعة في اجتماع مع الوفد الاسباني
لؤي : تمام يا هالة اتفضلي انتى وبعد ساعة ان شاء الله نبقا موجودين كلنا في قاعة الاجتماعات
هالة : تمام يا مستر بعد اذن حضرتك خرجت وقفلت الباب لؤي : يخربيتك يا مراد مش هتبطل بص مراد بضحك : يا عم حتي بص ما ابصش ايه ده
لؤي : فينك يا كارما فجاءة موبيل مراد رن
مراد : يخربيتك يا لؤي اهي رنت تقول مستنيه المصايب لؤي بضحك : تستاهل خرج مراد ولؤي فضل في المكتب يمضي الورق ***********************في الطريق عربية وقفت مره وحده
السواق : انا هنزل اشوف في ايه
الرجاله : تمام نزل السواق واول ما وقف طلعلة راجل مغطي وشه ورفع عليه مسدس نزلوا ال 3 رجاله من العربية ومره وحده العربية اتحركت الرجاله بصوا عليها جه موتوسكل اخد الراجل ومشي بسرعة الرجاله فضلوا يضربوا عليهم نار لاكنهم ما لحقوهمش
راجل 1 : ده لؤي بيه هيخرب الدنيا
السواق : يا ليلة سودة يا ليلة سودة واحد من الرجاله اتصل علي لؤي
الراجل : الو لؤي بيه عربية الطلبية اتسرقت لؤي بصوت عالي : يعني ايه اتسرقت وانتو كنتو فين حكالة الراجل كل اللي حصل
لؤي بنرفزة : اغبياء تعالوا الشركة وانا هتصرف *************************في مكان مهجور مجهول : الو يا باشا العربية وفيها الطلبية معانا اهي
الباشا : تمام يا رجاله اعملوا اللي اتفقنا عليه
مجهول : من عنيا يا باشا بس انت عملت مع لؤي بيه كده ليه الباشا بعصبية : وانت مالك يا ابن التييييييييت انت تنفذ شغلك من غير لية



المجهول : عنيا يا باشا *********************
باسل : حنون بتكلمي مين يا حببتي
حنان : دي البت اللي هتيجي تعملي شعري ياروحي
باسل : والله انت قمر من غير ما تعملي شعرك حتي
حنان : حبيبي انت******************
زهرة في البيت بتحط لمساتها الاخيره علي الاكل لان لؤي قرب يوصل فجاءة الباب خبط زهرة جريت تفتح لقيت لؤي وشكله متنرفز دخل علي طول علي الاوضة
زهرة في نفسها : ده شكله متعصب وهيطلع كله عليا انا
زهرة رتبت السفرة ولؤي خرج ياكل وخلصوا وقعد مستني القهوة زهرة خارجة بالقهوة تليفون لؤي رن وهو كان في البلكونه
لؤي : هاتي التلفون ده معاكي
زهرة : حاضر مسكت التلفون وكان اللي بيرن متسجل ب اسم ابني
زهرة بصدمة قالت في نفسها : ده عنده ابن وصلت عند لؤي وادتله التلفون والقهوة وخرجت فضلت تراقب لؤي وهو بيضحك ومزاجة اللي راق اما كلم قطع تركيزها صوت الباب خبط راحت تشوف مين ما لقيتش حد لفت انتباهها صندوق في الارض ومكتوب عليه لؤي سراج زهرة اخدته ودخلت علي لؤي اللي كان بيضحك مع اللي بيكلمة وشكله مبسوط زهرة : لؤي في حد خبط واما فتحت مكنش في حد بس لقيت ده ومكتوب عليه اسمك
لؤي بذهول : طيب وايه ده
زهرة : معرفش
لؤي : طيب حطية علي جوا ثواني وجاي
زهرة دخلت وحطتة لؤي خلص المكالمة ودخل ومسك الصندوق واول ما فتحه كان في ورقه فتحها لقاها مكتوب فيها " يارب هديتي تعجبك " كان في فلاشة
لؤي : زهرة هاتي اللاب من عندك
زهرة : حاضر جابته وادتهوله لؤي لمح ايديها فيها دم فضوله اخده يسئلها مال ايدك بس كان متردد من رد فعلها بس قرر يسئلها
لؤي : ايدك فيها دم ليه
زهرة : كنت بقطع حاجة بالسكينة جرحتلي ايدي
لؤي : وما عملتيش اسعافات اوليه ليه
زهرة بتوتر : ماهو انت نديت عليا اجيب اللاب
لؤي : طب اقعدي هنا ثواني وجاي لؤي راح جاب الاسعافات الاولية وعقملها ايديها وبعدها مسك اللاب وحط الفلاشة وشغل الفديو لؤي بصدمة : دي الطلبية بتتحرق
زهرة : طلبية ايه
لؤي بنرفزة : وانت مالك روحي من وشي زهرة قامت بسرعة ودخلت وهي بتعيط
لؤي : يولاد التييييييييت عاوزين تحرقوا دمي مااااااشي لؤي : الو يا مراد انا وصلي صندوق وحكالة اللي حصل
لؤي : انا عاوزك توصلي لولاد التييييييت دول ب اي طريقة مراد : حاضر يا لؤي
الفصل الخامس والسادس
مراد : حاضر يا لؤي اهدي بس
وقفل معاه ولؤي دخل البلكونة تاني
زهرة : الو يا زينة ازيك
زينة : زوزة حببتي ازيك عاملة ايه
زينة صحبة زهرة الوحيده وقريبين من بعض اوي لان زهرة مش معاها اخوات بنات فاهي و زينة اكتر من اخوات زينة عيونها خضراء بشرتها فاتحة
زهرة : مش كويسة يا زينة مش كويسة
زينة بخوف : مالك بس يا حببتي في ايه
زهرة : لؤي كل ما احسه بدا يحبني يعمل موقف يثبتلي العكس
زينة : اهدي يا حببتي متعمليش في نفسك كده هو بس عيونه معميه عن الحقيقه واكيد اول ما يعرف هيحبك
زهرة : يارب يا زينة يارب ده انا بحبه من وانا لسه طفلة ربنا يهدية
فجاءة الباب اتفتح ودخل لؤي وعيونة بتطلع نار من الغضب
زهرة برعشة : ززينة انا هكلمك بعدين وقفلت بسرعة وهو قرب منها وشد التلفون
لؤي بعصبية : مش قولتلك متكلميش حد من غير اذن مني
زهرة بخوف : دي دي زينة صحبتي وبعدين انا حرة اكلم زي ما احب
لؤي ضربها قلم بقوة وقال : انت نسيتي نفسك ولا ايه
زهرة بدموع : انا عملتلك ايه انت بتعمل معايا كده ليه
لؤي ضربها قلم تاني وقال : صوتك ما يعلاش عليا يا بت بشار
وسابها بتعيط وخرج وقفل الباب بقوة
تاني يوم الصبح
لؤي دخل الاوضة شاف زهرة نايمة في نفس المكان اللي وقعت فيه اما ضربها لؤي جاب المنبه وحطه جنب ودنها
زهرة قامت بخضة وقالت : ايه في ايه مكلمتش حد والله
لؤي : مالك يا بنتي في ايه
زهرة ركزت لقيته لابس قالتله : هو مين حضرلك الحمام
لؤي ببرود : ما الست هانم نايمة كانها مقتوله ويعيني صعبتي عليا من ضرب امبارح قولت خليكي نايمة احسن شوفتي انا طيب ازاي
لسه هتتكلم لقيته طلع حاجة من الدولاب
لؤي : بصي يا حلوة انا صبرت عليكي اسبوع بحاله هاجي في الليل تكوني لابسة البتاع ده وعامله سهرة جميلة
زهرة بخوف : بس بس
لؤي : هتبسبسي كتير
زهرة بتلقائية : الدكتورة قالت اسبوعين
لؤي ببرود : ماليش دعوة بكلام الدكتورة انت اهو بقيتي كويسة وانا سايبك بمزاجي هاجي بليل ولو ما عملتيش اللي قولت عليه ما تلوميش غير نفسك ولسه هتتكلم لؤي سابها وخرج
زهرة في نفسها : واحد ابن تيييييييت
في بيت باسل
باسل : حنون موبايلك بيرن
حنان جريت عليه ومسكته
باسل : مين اللي بيرن عليكي
حنان : دي صحبتي
باسل : طيب يا حببتي انا خارج علي الشركة عاوزة حاجة
حنان : لا يا حبيبي ربنا معاك
مراد دخل مكتب لؤي
لؤي : ها يا مراد عملت ايه
مراد : وصلت للراجل اللي كان بيسوق الموتوسكل بس وسكت
لؤي : بس ايه يا مراد ما تكمل
مراد : لقيته مقتول هو وكل اللي عملوا العملية دي
لؤي : ياولاد التييييييت
وماعرفتش مين اللي وراهم
مراد : للاسف ما عرفتش وهو اكيد خاف ومشي احسن نوصله
لؤي : خلاص فكك من الموضوع ده في حاجة مهمة عاوزك فيها
مراد : في ايه



لؤي : عاوزك تخلي حد يراقب البيت عندي كويس
مراد بعدم فهم : يراقب ليه ما في حراس كتير هناك
لؤي بغموض : لا اعمل زي ما قولتلك انت اختاره وعاوزه يجيبلي اي تقارير علي اي حد يهوب نحية البيت علشان لاحظت حاجة غريبة هناك
مراد : من عنيا
خرج مراد بره المكتب ولؤي قال بغموض : بس اعرف انت مين وديني ما هسيبك يا ابن التيييييييت
زينة : يارب امته بقا الحقيقة دي تتكشف وهو يبقا ليا انا لوحدي
باسل رجع البيت ومالقاش حنان موجودة رن عليها
باسل : الو يا هانم انت فين
حنان ببرود : انا بره بجيب شوية حجات للبيت
باسل : وتخرجي من غير اذن مني ربع ساعة وتكوني في البيت يا هانم وقفل السكة
حنان : انا همشي باسل شكله متعصب اوي
..........: طيب ما تتاخريش عليا
حنان : مقدرش يلا سلام
ومشيت علي البيت
لؤي رجع البيت متاخر اول ما فتح الباب ودخل الريسبشن شاف زهرة نايمة دخل بدل هدومة وخرج
لؤي : زهرة ززهرة قومي
زهرة قامت بخضة : ايه في ايه
لؤي : نمتي ليه وبعدين ما عملتيش اللي قولتلك عليه ليه
زهرة : لا لا عملت كل حاجة
لؤي ببرود : اومال قاعدة بالبجامة دي ليه
زهرة : اصل اصل راحت عليا نومه
لؤي : طب انا نازل اتمشي شوية ربع ساعة وهرجع لو ما لقيتش كل حاجة زي ما قولت ما تلوميش الا نفسك
زهرة و الدموع هتنزل من عنيها : حاضر
لؤي خرج وزهرة راحت تعمل اللي هو طلبة
مراد : كراملتي انت فين
كارما مرات مراد شخصية حنونه جدا وعيونها العسلية ذايداها جمال وشعرها الحريري
كارما : انا هنا في المطبخ يا حبيبي
مراد راحلها
مراد : اومال آسر فين
كارما : نام من شوية
مراد بخبث : احسن انه نام خلي الواحد ياخد راحته شوية
كارما : ههههههه تقصد انه كابس علي نفسك
مراد : اه اوي
كارما : طب يلا روح بدل هدومك وهحطلك الاكل
مراد قرب منها وشالها وقال بمكر : اكل ايه بس دلوقتي وانت عثل كده
لؤي رجع البيت
زهرة عند المرايا : حتي اللي البسه علي مزاجة ايه ده ياربي انا مكسوفة اوي ده عريان اوي هطلعلة بيه ازاي ده حطت شال كبير عليها وفجاءة سمعت صوت الباب راحت بصت لقيته لؤي بلعت ريقها بصعوبة وفتحت
زهرة : انا هروح احضر الاكل
لؤي بمكر : اكل ايه بس وبعدين ايه الشال ده
لسه هتتكلم لؤي شد الشال وهي غمضت عنيها وبصت النحية التانيه
زهرة بتوتر : انا هروح اجيب عصير مشيت خطوة فجاءة لؤي شالها ومشيوا زهرة مكنتش عارفة تفلت منه كانت دموعها هي مفرها الوحيد كانت دموعها بتنزل تحرق قلبها
لؤي : ايه القمر ده
زهرة ما ردتش عليه
لؤي : حقك ما ترديش وانت قمر كده
باسل بعصبية : قالولك متجوزة سوسن
حنان : حبيبي والله مكنش قصدي انا
قطع كلامها بحده : لو اتكررت تاني يا حنان انت حره
حنان : طب انا اسفة
باسل : اسفك مرفوض
قربت منه وطبعت بوسة وقالت : مش هتتكرر تاني
باسل بيمثل الزعل : لا انا زعلان
حنان طبعت وحده علي الخد التاني وقالت : خلاص بقا خلي قلبك ابيض
باسل : طب هسامحك المره دي بس وعلي الله تتكرر تاني
حنان : مش هتتكرر تاني يا بيبي وعد
في الصباح
لؤي خارج من الحمام زهرة لسه نايمة+
لؤي : انت لسه نايمة
عمل كركبة علشان يصحيها
زهرة فتحت عنيها لقيته في وشها قامت بسرعة واتكسفت تقف
لؤي : مكسوفة تقومي كده
زهرة بصوت متقطع : ل ل ل
لؤي : هتقطعي كده كتير يلا انا جعان
قامت بسرعة وخرجت تعمل اكل
راح وراها
قرب منها وشال شعرها من علي عنييها
زهرة بوتر : الاكل قرب يخلص خلاص
لؤي مشي نحيتها خطوة وهي ترجع لحد ما وصلوا للحيطة
لؤي قرب من ودنها وقال : كنتى حلوة اوي
زهرة دموعها نزلت
لؤي : انت بتعيطي علشان جوزك لمسك
زهرة بدموع وحده : متقولش جوزي انا وانت عارفين انك متجوزني تنتقم مش اكتر
لؤي : شششش
وشالها
عدي اسبوعين علي ابطالنا ولؤي بيغلس علي زهرة علي طول
في الشركة
لؤي : عم حسن اتصل بيا انا لازم انزل الصعيد بعد كام يوم وكمان ليا كتير ما اطمنتش علي عمو عزت
مراد : طب ما تنزل يا عم ما تخافش علي الشركة
لؤي : وانا هخاف علي الشركة ليه
مراد بمكر : اومال هتخاف علي مين
لؤي بتلقائية : مراتي هتقعد لوحدها
مراد : مراتك انت قولت مراتي صح
لؤي : مالك يا مراد
مراد : اول مره تقول مراتي انت علي طول بتقول الفقرية والزفته
لؤي بضحك : طب خلاص يا عم الزفته ارتحت
مراد بجديه : مش بتخرجها ليه يا لؤي
لؤي : انت عاوزني اخرج معاها انت عبيط
مراد : وايه يعني
لؤي : فكك يا عم انا هتصرف بس لازم انزل الصعيد بسرعة
زينة : قصدك ايه يا زهرة
زهرة : قصدي زي ما انت فاهمة يا زينة
زينة : بس لؤي لازم يعرف
زهرة : لا مش هقوله



زينة سلام احسن لؤي ييجي علشان مانعني اتكلم في التلفون
حنان : تمام اوي عاوزاك تجيبلي كل الاخبار
.............: عنيا انت تؤمري
وقفلوا السكة
حنان في نفسها : كده حلو اووي هتاخد الضربة الكبيرة يا عيني عليكي يا حنون هاهاهاهاها
باسل : بتقولي ايه
حنان اتخضت : يوه يا باسل خضتني
باسل بضحك : معلش يا روحي
حنان : ثواني والاكل يكون حاهز
مراد : ده حلو يا لؤي هيعجبها
لؤي : تمام هاخد ده
لؤي وصل البيت
لؤي : جهزيلي ملابس علشان نازل الصعيد يومين وراجع
زهرة في نفسها : الصعيد اه يبقا رايح لمراته وابنه
لؤي : زهرة
زهرة : ها
لؤي : ليا ساعة بكلمك ايه طرشتي
زهرة : وانت مالك
لؤي : هعمل نفسي ما سمعتش وخلصي جهزيلي الشنطة علشان همشي بعد شوية والاول انا جعان
زهرة : حاضر
كان في شاب قاعد اسمه مازن عنده 25 سنه عيونة حادة جسمة رياضي بشرة فاتحة
مازن : ايوه يا حببتي هتيحي امته1
..........: مش هقدر دلوقتي والله يا روحي جوزي يمشي وهجيلك علي طول
مازن : والزفت ده هيمشي امته
.........: ممكن بعد شوية
مازن : طب ما تتاخريش
زينة : مش موافقة يا ماما
الام : ليه بس يا بنتي
زينة : كده يا ماما مش موافقة
الام : انت لسه بتحبيه حتي بعد ما اتجوز
زينة بدموع : اه يا ماما بحبه وانا واثقة انه ليا
الام : طب اهدي بس يا حببتي
وبعد شوية خرجت
زينة بدموع : امته بقا يا لؤي تعرف الحقيقة انا تعبت
زهرة : انا خلصت كل حاجة
لؤي : تمام ماشي
زهرة لسه واقفة
لؤي : في حاجة عاوزة تقولي ايه
لؤي : خلصي قولي
زهرة : انت عرفت ازاي
زهرة : انت نازل الصعيد ليه ولمين
لؤي ببرود : وانت مالك
زهرة بغيظ : انت سئلتني يبقا لازم تجاوب رايح لمراتك وابنك اللي رن عليك صح
لؤي حب يستفزها : قصدك حببتي
لؤي : واقولك ليه انت ناسية احنا متجوزين ليه
زهرة : وانت ما قولتش انك متجوز ليه
زهرة مشيت بغضب
في المساء
لؤي دخل اوضة النوم بتاعته هو وزهرة
هي كانت بتعمل شعرها هو قرب نحيتها وهي قامت مره وحده
لؤي : مالك اتخضيتي ليه
زهرة : ماتقربش
لؤي : ليه يعني انا اقرب براحتي
زهرة : ماينفعش
لؤي : ليه برضو
زهرة بتوتر : علشان علشان انا مش هنفع
لؤي بغموض : مش مصدقك
بعد عنها واخد الشنطة وهي وصلته لحد الباب وهو خارج قال
لؤي : في علبه في الريسبشن جوا جوها ورقة ابقي شوفيها سلام
قفلت الباب وقالت : ورقة ؟! ورقة ايه
راحت الريسبشن
ومسكت العلبة فتحتها لقيت تليفون جميل اوي افتكرت الورقة
دورت عليها واخيرا لقيتها وشافت اللي جواها
فتحت الفون ولحسن حظها انهاحافظه رقم زينة
زهرة : الو يا زينة انا زهرة تعاليلي بسرعة
زينة بخضة : في ايه يا زهرة انت كويسة
زهرة : متخافيش انا كويسة تعالي بس في حاجة ضروري
زينة : مسافة السكة واكون عندك
وقفلوا
زهرة : معقول ده بجد
الفصل السابع والثامن
زهرة : معقول ده بجد
1..........: لؤي لسه نازل ومعاه شنطة
2..........: والمدام لوحدها في الشقة
1..........: لا في كمية حراسة كبيرة اوي مش هنعرف نعمل حاجة
2..........: طب راقب كويس سلام
زينة وصلت الشقة وزهرة طلبت من الحراس يسيبوها اول ما تيجي
زينة : في ايه يا زهرة خضتيني
زهرة : بصي دي
زينة فتحت عنيها : لؤي كاتب دي
زهرة بفرحة : اعترف يا زينة اعترف
زينة : مبروك يا حببتي
بعدها كملت وقالت : مش هتقوليله الحقيقة
زهرة : اما يرجع هحاول احكيلة كل حاجة
زينة : لازم يعرف في اقرب وقت
زهرة : قربنا
اول ما الحارس شافة فتحله الباب
في الصعيد لؤي وصل قدام فيلا كبيرة وشيك علي الطراز الحديث
لؤي نزل وراح نحيته
لؤي : ازيك يا عم حسن يا راجل يا طيب
عم حسن : بخير يا ولدي الحمد لله
لؤي : اولادك والمدام كويسين
عم حسن : كُلنا بخير يا ولدي نحمد ربنا
لؤي : اومال عمو عزت وطنط شهد فين مش هنا ولا ايه
عم حسن : البية جال انه هينزل يتفرج علي الزرع والست هانم راحت امعاه
عم حسن : لا في كام راجل راحوا امعاهم وزمانهم علي وصول هما طلعوا من الصبح
لؤي بخضة : راحوا لوحدهم
فجاءة عربية عمو عزت دخلت من البوابة
نزلوا
عمو عزت راجل في سن الخمسين بشرته خمرية عنده شعر ابيض زايده وسامة
طنط شهد في سن الاربعين بشرتها خمرية محتفظه برشاقتها وعيونها العسلية الجذابة
لؤي راح عليهم
عزت : عاش مين شافك يابني
لؤي : وحشتوني
شهد : ايه الغيبة دي كلها يا لؤي
لؤي : غصب عني والله
ثم اكمل بجديه انا اتجوزت
عزت وشهد : واحنا اخر من يعلم
لؤي : انتو عارفين ليه ماينفعش تنزلوا القاهرة دلوقتي بالذات انا بس مستني الذاكرة ترجعلكوا علشان تعرفوا تتعاملوا مع الناس هناك
وبابا وماما وصوني عليكوا قبل ما يتوفوا وانا اصلا ما عملتش فرح وما عزمتش حد مفيش غير مراد شهد ومشي علطول
عزت وشهد : الله يرحمهم
عزت : هنفضل واقفين هنا تعالوا ندخل
لؤي : يلا بينا انا هقعد معاكوا يومين بحالهم
شهد : انت تنور في اي وقت
لؤي : ربنا يخليكي يا امي
مازن : تجيبلي رقمها من تحت الارض اتصرف معاك يوم واحد لو رقمها مكنش عندي انت حر يا زفت
الهانم قالت لازم نتصرف ونجيب رقمها بسرعة
...........: حاضر يا باشا انت تؤمر والست هانم تؤمر براحتها
مراد : ياولاد التييييييت وحياة امي ما هسيبك
كارما : بتكلم مين يا حبيبي
مراد : بصي
كارما : يلهواي ده بيراقب بيت مين
مراد بعبث : بيت لؤي
كارما : بيراقبه ليه
مراد حكالها كل حاجة بتحصل
كارما : طب ما تساعدها يا مراد
مراد : انا بالذات مينفعش ولاكني هحاول اساعدها
كارما : ربنا معاها يحببتي دي صغيرة علي الهم ده
مراد : ايه يا كرملتي قلبك رق ولا ايه
كارما : نفسي اشوفها اوي يا مراد
مراد : هحاول مع لؤي ده مش بيخرجها اصلا
كارما : يا حببتي ربنا معاها
في بيت باسل
حنان : باسل انا عاوزة اخرج
باسل : تروحي فين انت بتخرجي كتير اوي الفترة دي
حنان : يعني هروح فين غير النادي واشوف صحابي
باسل : يعني انا مش مكفيكي ما انا اهو
حنان : مش قصدي انا بس زهقت من البيت
باسل : طب ما زهرة ما خرجتش من البيت من اول ما اتجوزت اخوكي وما اتكلمتش
حنان : خلاص يا باسل
وسابته ومشيت
تاني يوم في الصعيد
عزت : عارفين انا افتكرت حاجة
لؤي : هي ايه
عزت : هي مشوشة شوية بس انا كنت معايا ولد صغير
لؤي : ابنك يعني
عزت لا مش ابنى
انا كان عندي ابن وبنتين بس هو مكنش ابني
لؤي : بنتين
عزت : اه وكانوا حلوين اوي
لؤي : طب الولد ده راح فين او ابن مين
عزت : مش فاكر والله لو افتكرت هقولك
لؤي : ماتتعبش نفسك في التفكير صحتك بالدنيا
لؤي : ايه طب مش فاكره مين خطفها
شهد : انا افتكرت ان وحده في بناتي اتخطفت
شهد : لا بس هي كانت صغيرة انا مش فاكره حاجة
لؤي : خلاص ما تتعبيش نفسك يا امي
شهد : ماشي يابني
في مكان تاني حد قاعد وقال : حلو اوي اول ما جوزها ييجي تنفذ علي طول مش عاوزة غلطة وحده تقول اللي اتفقنا عليه بالحرف ولا تزود ولا تنقص
..................: اوامرك
زينه قاعده في اوضتها وماسكة صورة شخص
قالت : امته بقا تعرف الحقيقة انا تعبت من غيرك واما اعترفتلك قولتلي زي اختك بس احنا مش من نفس الام ولا الاب ياارب انا بحبه يارب يعرف الحقيقة بقا ويحبني
لؤي : هاجي علي الساعة 2 كده اكون في البيت ان شاء الله
زهرة : تمام
لؤي : مافيش تيجي بالسلامة
زهرة : وانا مالي
لؤي : اقفلي انت لو كنتِ في وشي كنت
زهرة : كنت ايه
لؤي : كنت هبوسك كمل بجديه انا مستعد اسمع اللي عاوزة تحكية اول ما ارجع تفكريني
مازن : يعني ايه مش هتيجي
........: مش هينفع انهاردة يا زومي غصباً عني والله
مازن : جوزك ؟!
........: استحمل شوية بس قربنا
مازن : مستني علي نار
مراد : ايوه يا لؤي راجع امته
لؤي : قربت اوصل في حاجة ولا ايه
مراد : الرجاله عندك مسكوا واحد بيراقب البيت
لؤي : تمام خدوه علي المخزن لحد ما ارجع بس
مراد : تمام سلام



كارما : مش ناوي تساعدها يا مراد
مراد : مش دلوقتي احنا مسكنا طرف هيوصلنا لحاجة
كارما : ربنا معاها بجد استحملت كتير نفسي اشوفها واخدها في حضني
مراد : طب وانا مش صعبان عليكي خديني في حضنك
كارما بضحك : تعالي يا غياااار
في شارع وسط البلد واحد شاف لؤي بينزل من العربية
مجهول : لؤي وصل انفذ
............: 10 دقايق ونفذ ويلا امشي من عندك علشان ما تتمسكش زي اللي قبلك
مجهول : تمام سلام
لؤي وصل وخبط زهرة فتحتله ولاول مره بيضحكوا في وش بعض لان لؤي اعترفلها بحبه اخيرا اعترف انه بيحبها
لؤي دخل وقفل الباب وقرب منها وقال : وحشتيني
زهرة بتوتر : ووانت ككمان
غير هدومك وثواني والاكل يبقا جاهز
لؤي : تمام
زهرة في المطبخ لؤي بدل هدومه وخرج قعد في الريسبشن شاف موبيل زهرة علي التربيزة مسكه فجاءة رقم مش متسجل رن
لؤي فتح
جاله صوت شاب بيقول : الو يا زوزة ازيك وحشتيني جوزك ابن التيييييت ده جه ولا لسه
لؤي قفل وما ردش عيونة كانت كتله نار بيجز علي اسنانه وايده مكورة عروقة برزت من الغضب
رما التلفون وضرب الزجاج ب ايده زهرة خرجت بسرعة علي الصوت
زهرة بخوف من شكله : في ايه
في لحظه لؤي كان قصادها ومسكها من شعرها وقال بحده : بتخونيني يا بت بشااااار
وضربها قلم و قبضة ايده في شعرها بقيت اقوي ونازل فيها قلام
زهرة بدموع : والله ما عملت حاجة
لؤي خبط راسها في الحيطه و ساب شعرها وفجاءة قلم قوي جدا علي خدها وقعت علي الارض شفايفها بتجيب دم و دماغها فيها اثر دم
زهرة بدموع ونحيب : والله ما عملت..
ماكملتش لؤي ضربها برجله وقعت علي ضهرها وفضل ضرب برجله في كل حته فيها قلبها وبطنها ورجليها وهو بيقول : بتخونيني يابت التيييييت
ما سابهاش الا وهي كتلة دم علي الارض بتاخد نفسها بالعافية مش قادرة تتكلم سابها واخد تلفونها وخرج وضرب الباب بقوة وهو خارج
زهرة في الارض مش قادرة تتحرك جسمها كله دم حاولت تزحف كان صعب اوي زحفت وهي حاسه روحها بتطلع ومش قادرة تتنفس واخير وصلت للتلفون الارضي رفعت السماعة تتصل علي زينة
جالها صوت زينة : طبعا مش قادرة تتخلي عني حتي اما لؤي جه صح
زهرة بصوت مش مسموع والسماعة وقعت منها : زينة الحقيني
زينة : زهرة مالك
زهرة بصوت موجوع : الحقيني انا بموت
زينة بخوف : يابنتي صوتك ماله
زهرة حاولت ترفع صوتها شوية : زينة الحقيني انا هموت
فجاءة فقدت وعيها
زينة قفلت ونزلت بسرعة
لؤي كان بيسوق بسرعة فوق ال 180
اتصل علي مراد
لؤي : تعالالي علي المخزن بسرعة
مراد : مسافة السكة اكون عندك
1.......: لؤي جاي المخزن
2.........: مين قالك
1.........: هو اتصل دلوقتي
2 ........... : تمام شوية ونفذ
زينة وصلت العمارة في وسط البلد وطبعا الحراس سابوها لان زهرة قالتلهم من فتره اول ما تيجي زينة تدخل علي طول من غير كلام
زينة دخلت الباب مكنش مقفول كويس عرفت تفتحه بسهوله
بصت حوليها بخوف وهي بتقول : زهرة انت فين
دخلت الريسبشن وشافت زهرة علي الارض والدم ووش زهرة اللي مش باين من الدم
جريت عليها حاولت تفوقها كتير ما عرفتش
جريت اتصلت علي باسل
زينة بنحيب : باسل تعالي شقة زهرة بسرعة زهرة بتمووت
باسل بقلق : ثواني وابقا عندكوا
وصل باسل بسرعة واول ما دخل اتفزع من منظر اخته الوحيده شالها ونزل بسرعة حطها في العربية وزينة ركبت جنبها وهي بتعيط وصلوا المستشفي ودخلوا زهرة
وبعد فتره الدكتور خرج من عندها
لؤي ومراد وصلوا المخزن ودخلوا
لؤي اول ما شاف الراجل المتكتف هجم عليه وضربه وهو بيقول : مين مخليك تراقبني
مراد بعد لؤي وهو بيقوله : ابعد يا لؤي انا هتصرف معاه هيموت منك ومش هنعرف نتصرف
مراد قرب منه : ها يا روح امك مين اللي وزك
مجهول : مفيش حد
لؤي هجم عليه ونزل ضرب وهو بيقول : ما تنطق يا ابن التيييييت
مراد بعد لؤي تاني
مراد : هتنطق ولا اخليه يتصرف معاك
مجهول بخوف : خليه يسمع من مراته الحقيقة
لؤي : حقيقة ايه ياروح امك وانت تعرف مراتي منين
المجهول حكاله معظم الكلام وفجاءة متكلمش
مراد قرب منه لقاه مقتول
مراد : ده اتقتل
لؤي : يعني ايه اتقتل ومين
فجاءة سمعوا حد بيجري راحوا هما الاتنين ودوروا كتير مالقوش حد
مراد : تفتكر اللي قاله ده صح
لؤي : مش عارف انا مش عارف افكر في اي حاجة
مراد : اسمع من زهرة يا لؤي
لؤي افتكر حاجة
لؤي : مراد شوفلي الرقم ده بتاع مين وتجيبهولي في المخزن التاني ده خلاص خارج الخدمة
مراد : تمام
حنان : يعني ايه حكاله
مازن : يا حببتي اهدي
حنان : اهدي ازاي مراته لو حكتله حاجة انا هروح فيها قولتلك ما نحكيلهوش حاجة قولتلي لا ده صاحبي وعشرة عمري اهو اعترف من قلمين
مازن : طب ما تحكيله هي اصلا مش معاها دليل وبعدين انا مكنتش اعرف ان صحبي هيغدر بيا
حنان : ربنا يسترر
لؤي وصل البيت مالقاش زهرة شاف الدم علي الارض ناشف افتكر الضرب اللي ضربهولها
قعد يفكر هتروح فين في الاخر اتصل علي زينه
لؤي : زهرة فين
زينة : انت لسه فاكر تسئل عليها
لؤي بحده : مش هكرر كلامي زهرة فين
زينة : في مستشفي بشار
لؤي قفل ونزل بسرعة اخد العربية وهو في الطريق كلم حد
لؤي : الفيلا تبقا جاهزة في ساعتين استلمها منك وقفل
اتصل علي واحد من الحراس اللي في وسط البلد
لؤي : تاخد كل اللي عندك وتروح فيلا ....... في ....... في ظرف ساعة تبقوا هناك
وقفل معاه



زهرة : لؤي لو عرف حاجة منكوا انتو الاتنين مش هكلمكوا تاني تمام
باسل : بس
زهرة : مفيش بس يا باسل مينفعش يعرف
زينة : حتي بعد اللي عمله فيكي خايفة علي مشاعرة
زهرة : هو ما يعرفش الحقيقة يا زينة خلاص
فجاءة لؤي دخل
باسل : لسه فاكر تسئل عليها
لؤي : ما يخصكش
وبعدين بص ل زهرة وقال : حضري نفسك ساعتين بالكتير وهنمشي من هنا
باسل : يعني ايه ساعتين دي
لؤي قاطعة : انت حد وجهلك سؤال
باسل كان هيتكلم بس زبنة شدته بسرعة وخرجوا
حنان : يعني ايه الحراس مشيوا
مازن : زي ما بقولك كده الراجل اللي كان بيراقب البيت لسه مكلمني وقالي انهم مشيوا
حنان : لؤي اكيد هيمشي من الشقة
مازن : سيبك منهم هتجيلي امته
حنان : مش عارفة اصلا باسل مع اخته وهيرجع في اي وقت
مازن : اففف امته اللعبة دي تخلص
حنان : قربنا اوي اصبر انت
مازن : وانا في حاجة مصبراني غير انك هتبقي معايا وليا لوحدي
حنان : طب سلام دلوقتي

تكملة القصة كاملة هنا 

حنان: طب سلام دلوقتي
*************************
تاني يوم في فيلا لؤي سراج
موببل لؤي بيرن
لؤي : الو يا مراد
مراد : لؤي الرقم اللي كلم مراتك ده حد وازه يعمل كده
لؤي : يعني ايه
مراد : يعني انت ظلمت زهرة وهي مش بتخونك
لؤي : طب هو ماقالكش مين قاله يعمل كده
مراد : لا ضربناه كتير كان بيقول انا عمري ما شوفتهم كانوا بيتعاملوا معايا في التلفون
لؤي : تمام
مراد : اسمع من مراتك يا لؤي
لؤي : تمام سلام يا مراد
************************
باسل : حنان انت بتخرجي تروحي فين
حنان : يعني ايه بروح فين ما انا علي طول في النادي ومع صحابي
باسل : بس امبارح صحبتك اتصلت تسئل عليكي
حنان : صحبتي مين
باسل : صحبتك مني
حنان : اه هي ما جتش فاكيد كانت تتوقع اني ما روحتش
باسل بغموض : طب وما اتصلتش عليكي ليه
حنان : وانا هعرف منين اهي عندك واسئلها
************************
فب المساء لؤي راح للجناح اللي فيه زهرة
دخل وبصلها وقعد جنبها
زهرة : نعم عاوز حاجة
لؤي : واحد جاي اوضة نومه هو ومراته هيعوز ايه
زهرة قامت مره وحده وقالت : مش هينفع
لؤي : مش هينفع تاني احنا لينا اسبوع واكتر
زهرة : الحاجة دي مكن تقعد اكتر
لؤي : طيب يا زهرة
ولسه هيكمل موبيله رن
لؤي بفرحة : حبيب بابي
وخرج للبلكونه
زهرة بغيظ : قلبت مره وحده اما ابنك كلمك
بعد شوية لؤي خلص مكالمة وقالها بفرحة : طارق جاي
زهرة بغيظ : هو وامه
لؤي بعدم فهم : ام مين
زهرة : ام ابنك
لؤي بضحك : انت صدقتي ان معايا ابن
زهرة : اومال ده مين قولي
لؤي : والمقابل
زهرة : مقابل ايه
لؤي بغموض : هحكيلك كل حاجة عن طارق وانت تحكيلي كل اللي مخبياه عني
زهرة : اتفقنا
بدا لؤي يحكي
فلاش بااااااك
لؤي كان واقف بالعربية في المرور كان عنده 17 سنه لفت نظرة طفل صغير بيعيط
لؤي قلبه رق لف وركن العربية وراح قعد جنبه
الطفل : انت مين
لؤي مد ايده وقال : انا اسمي لؤي وانت
لؤي : وانا اسمي طارق
لؤي : اسمك حلو اوي
طارق : وانت كمان
لؤي : قاعد بتعيط ليه بقا وفين بابا وماما
طارق : بابا وماما ماتوا
لؤي : وانا كمان ابويا وامي ماتوا وبعدها كمل بجديه وقال : طب فين باقي اهلك
طارق : انا ماليش حد ومعرفش حد ومش معايا اخوات
لؤي بحنان : ولا انا مش معايا اخوات تيجي نبقا اخوات
طارق : امت بتضحك عليا علشان تخطفني
لؤي : لا مش هخطفك
طارق : لا هتخطفي
لؤي طلع مسدس من جيب البنطلون وشده
لؤي : خلي ده معاك ولو لاقيتني هخطفك اضربني بيه
طارق بفرحة : ده حقيقي
لؤي : اه حقيقي بس اوعي تعور بيه نفسك وده من النهاردة بتاعك
طارق قام وحضنه وقال : انا بحبك
لؤي : يعني موافق تبقا اخويا
طارق : موافق
لؤس : طب يلا بينا
ركبوا العربية وفي الطريق
لؤي : تيجي نجيب حجات حلوة وانت تختارلي هدوم وانا اختارلك
طارق : يلا بينا
وفعلا لؤي اختارله حجات حلوة كتيؤ وملابس كتير وطاؤق كمان اختارله بدله وعجبت لؤي اوي
لؤي : زوقك حلو اوي
طارق : وانت كمان
عدت الايام والليالي ولؤي بيحب طارق اكتر من اليوم اللي قبله بقا يعتبره ابنه مش اخوه كانت كل طلباته اوامر محدش يقدر ييجي جنبه لؤي كان الدرع الحامي ليه بس ده ميمنعش انه خلاه راجل وعرف يربيه طارق كان بيحب لؤي اوي ومتعلق بيه لحد ما كبر ولؤي خلاه يسافر يكمل دراسته في اميريكا
بااااااااااك
زهرة حست بفرحة بس حاولت تخبيها
زهرة : يعني انت مش معاك ولاد ولا متجوز
لؤي : لا ومالك فرحانة كده ليه
زهرة بتوتر : لا مس فرحانه لا
لؤي : طيب مش هتحكي انت بقا
زهرة : هتصدقني
لؤي : اسمع الاول
زهرة سردتله كل حاجة تعرفها
لؤي بغضب : ايه اللي انت بتقوليه ده
زهرة : والله كل ده انا شوفته بعيني
لؤي : فين دليلك
زهرة : انا يومها كنت بصورهم بتلفوني وركب مع واحد وصلني بس نسيت التلفون في عربيته
لؤي : طيب ليه ما رنتيش علي رقمك اللي في التلفون
زهرة : للاسف مكنتش حطيت فيه خط بس انا فاكره شكلهم كلهم
لؤي : وهنجيبهم منين دول
وخرج بغضب وهو مش مصدق اللي سمعة وخبط الباب بقوة
***********************
مراد : زهرة حكت ل لؤي كل حاجة لؤي لسه مكلمني
كارما : طب وهتعمل ايه
مراد : احنا لازم نروح بيت لؤي زهرة لو شافتني هتعرفني وانا هساعدها
وانا طلبت من لؤي رقمها علشان انت وهي تكلموا بعض
كارما : خلاص تمام نروح بحجة اني عاوزة اتعرف عليها
مراد : تمام خليها اما طارق يرجع بالمره
كارما : هو طارق جاي
مراد : ايوه هو خلص دراسة وجاي
كارما : تمام يبقا نروحلهم في اليوم ده جهز انت كل حاجة بس *************************
زينة بفرحة : يا ماما يا ماما زهرة حكت ل لؤي كل حاجة مش فاضل غير الاثبات وباسل يعرف الحقيقة ويبقا ليا
الام : طب وباسل مش قالك يبنتي قبل كده انك زي اخته
زينة : ماما ارجوكي بلاش تحبطيني
الام : ربنا يهديكي ويفرح قلبك
زينة : وقولي ان باسل يحبني
الام بضحك : وباسل يحبك ياستي
****************************
عدي اسبوع طارق وصل الفيلا لؤي كان طاير من الفرحة اول ما دخلت العربية اللي هتجيب طارق ونزل منها
جري علي لؤي وحضنه بقوة وفصلوا يتنططوا هما الاتنين زي العيال الصغيرة
زهرة بتراقبهم من بعيد شوية وهي مبتسمه اول مره تشوف لؤي بيضحك كده بس مره وحده افتكرت انه شك فيها قلبها وجعها
طارق راح نحيتها وهو مصدوم ويلم عليها ولسه هيتكلم
بس لؤي حس ان في حاجة قال : طارق تعالي معايا المكتب
وانت يا زهرة جهزي الاكل
طارق شاب جذاب جدا عيونه العسليه بشره خمرية وسيم ايضاً جسمه رياضي ولديه لحيه صغيرة جدا



لؤي : ما تفهمونا في ايه
زهرة قربت من لؤي وقالت : لؤي ده ده نفس الراجل اللي انا ركب معاه يومها اه هو
لؤي : زهرة انت واخده بالك انت بتقولي ايه
زهرة : اه والله هو
لؤي : مراد انت تعرف زهرة
مراد : اه مره ركبت معايا وكانت منهارة
فلاش بااااااك
زهرة بتجري في الشارع وهي بتعيط وخايفة زي اللي في حد بيجري وراها مراد شافها بقا ماشي وراها بالعربية وفجاءة وقفت بتعيط مراد وقف وفتح شباك العربية
مراد : انت كويسة
زهرة بعياط : ينفع توصلني بيتنا في........
مراد : اتفصلي
في العربية
مراد : بتعيطي ليه حد عملك حاجة
زهرة ساكته ومش بتتكلم
مراد : خلاص ما تتكلميش اجيبلك.حاجة تشربيها
زهرة بنحيب : وصلني البيت
بااااااااك
زهرة : انا يومها نسيت تلفوني معاك هو هو لسه معاك صح
لؤي واقف متعصب ان زهرة بتتكلم مع راجل غيره هو او طارق كان عامل زي البركان اللي هينفجر
لؤي : مراد التلفون معاك
مراد : اه معايا انا من يومها بشحنه واحطه في العربية علشان لو شوفتها صدفة
طارق قرب من كارما وقال : هو في ايه
كارما بهمس : في مصايب ابقا خلي لؤي يحكيلك احسن
لؤي : مراد هات التلفون ده
مراد : ثواني اجيبه من العربية
خرج مراد ولؤي قرب من زهرة وشدها ودخلوا المطبخ
لؤي بصوت كفحيح الافاعي : لو اتكلمتي مع حد كده تاني انت حره
زهرة بتوتر من قربه : طب ما انا حره اتكلم براحتي
لؤي الغضب ذاد عنده وطبع في قُبلة علي شفتيها ليبرر عن مدي الغضب الذي وصل إليه
لم يتركها إلا وهب تلتقط تنفاسها بصعوبة
وعضها في رقبتها وقال : دي علشان كل اما تفكري تتكلمي مع حد تاني تفتكريني
زهرة : انت عاوز تفرض سيطرتك عليا ليه
لؤي بتلقائة : علشان انت تخصيني
زهرة بصت في عيونة : اخصك ازاي
لؤي : يعني بتاعتي يعني ملكية خاصة وفجاءة آسر ابن مراد دخل
آسر بيبي عنده 5 سنين جميل اوي بس كلامه كانه عنده خمسين سنه شعرة واصل ودنه عيونة العسلية مخليه قمر
آسر : انتو بتعملوا ايه
لؤي : بنعمل ايه ازاي
آسر : انت ليه واقف عندها كده وحاطط ايدك كده انتو مش حلوين كده عيب
لؤي : الله يخربيتك يا مراد انت وابنك
آسر قرب من زهرة وقالها : تعالي معايا انا هو وحش انا حلو ووهجيبلك حاجة حلوة ومثاثة
لؤي : استاذ آسر حضرتك بتشقط مراني وانا واقف
آسر : لا انا هتجوزها وهتبقا مراتي انا
لؤي : هقول ايه ما انت تربية مراد لازم تبقا كده
زهرة قربت من آسر وطبعت بوسة علي خده وشالتله
آسر طلع لسانه ل لؤي وقال : باستني وانت لا
لؤي : انت هتفقعلي مرارتي يابن التيييييت انت
***********************
حنان كانت مع مازن وفجاءة موبيلها رن
مازن : ما ترديش
حنان : هشوف مين بس
مازن : تؤ وانت معايا انسي كل الناس خليكي معايا انا ركزي معايا
حنان : بحبك
مازن قرب منها اكتر وقال : ما سمعتش
حنان : يا بكاش
مازن : قوليها تاني
حنان قربت علي ودنه وقالت بهمس : بحبك
مازن : يالهواي امته بقا تطلقي انا ببقا نفسب اقتل باسل ده علشان بيقربلك
حنان : قربنا اوي وهطلق وابقا ليك
مازن قرب منها اكتر واكتر
**************************
مراد : التلفون اهو
لؤي اخده منه
طارق : افتحه يا لؤي نشوف فيه ايه
لؤي : بعدين هبقا اشوفه
وبعدين بص ل مراد وقال : انت فتحته
مراد : عيب عليك يا صاحبي انت تعرف عني كده
لؤي : انا مس قصدي بس انت عارف الموضوع حساس
مراد قرب منه وقال : محدش هيفهمك قدي وحضنه
*************************
باسل تقدري تقوليلي كنت فين
حنان : يعني هكون فين غير في الناي يا باسل ثم انت بقيت تسئل كتير انت بتشك فيا
باسل : مس قصدي اشك بس خروجاتك كترت واتصلت عليكي ما ردتيش
حنان في نفسها : الواحد راجع مبسوط هتقرفني ليه
بعدها بصت ل باسل وقالت : حبيبي انت عارف انا بحب اعمل الفون سايلنت علي طول صح يبقا ماتلومنيش
باسل قربلها وقال : وحشتيني
حنان : لا اوعي انا زعلانه منك
باسل : تؤ ماتقدريش تزعلي مني
حنان : بس انا زعلت خلاص
باسل طبع بوسة وقال : وكده
حنان : لا زعلانه
باسلبع وحده تاني وقال : طب وكده
حنان : برضو زعلانه
باسل قرب بخبث وقال : لا ده انا اصالحك بطريقتي بقا
***************************
تاني يوم
زهرة : ايوه يا زينة وحشتيني
زينة : وانت كمان
زهرة : ما تيجي يا زينة عندي
زينة : ماهو
زهرة قاطعتعا : انا مخنوقة لوحدي تعالي شوية
زينة : خلاص يا حببتي شوية واكون عندك
زهرة : ما تتاخريش
زينة : عنيا بقولك اعمليلنا بيتزا من ايديكي علشان وحشتني
زهرة : من عنيا بس ما تتاخريش هبعتلك السواق
زينة : لا انا هاجي لوحدي
زهرة : وليه التعب ده ما السواق بتاعي قاعد بره ما بيعملش حاجة غير ل طارق بس انا مس عارفه لؤي جايبه ليه اصلا انا ما بخرجش
زينة : دلوقتي تخرجي
زهرة : طيب ما تتاخريش سلا
بعد شوية وصلت زينة والعربية دخلت بيها من البوابة ونزلت راخت علي الباب تخبط فتحلها طارق
طارق : نعم
زينة : هي دي فيلا لؤي سراج ولا السواق غلط
طارق : لا هي يا قمر
زينة في نفسها : قمر في عينك
وبعدها قالتله : طيب لو سمحت زهرة موطوده انا صحبتها
طارق : وانا زهرة قصدي طارق وانت اسمك ايه
وفجاءة جت زهرة
زهرة : واقف للبت كده ليه ياض
طارق : ياض ده انا قد ابوكي
زهرة : وانا في مقام مرات ابوك
طارق : طيب ياختي ما تعرفيني عاب القمر اللب خدوده قلبت فراولة من الكسوف ده
زينة: ما تحترم نفسك
زهرة : لؤي لو هنا كان هيشلوحك
وبعدها بصت ل زينةوقالت : انا اسفة يا زينة طارق علي طول هزاه رخم كده
زينة : لا عادي هتوقفوني علي الباب كتير انا جعانة
طارق : اعملك اكل
زينة : لا سكرا زهرة عملت صح يا زهرة
زهرة : صح يقلب زهرة يلا بينا وهما داخلين بصوا علي طارق وقالوا : مش هتاكل معانا
طارق : ميييين والله ل اكل هه
زهرة : صعبت عليا خلاص هتاكل بس بشرط
طارق : خيير
زهرة وزينة بصوا ل بعض بشر وقالوا : تعملنا كيك شوكلت
طارق : نععععم يختي لا خلاث مش عاوز انا هقول ل بابا لؤي وهو يتصرف معاكوا
زهرة : لا لا خلاص انت تقعد وانا هعملك كيك وعصير ولو عاوز استروكس اجيبلك عادي
طارق : طب يلا انت وهي علب المطبخ عاوز قهوة
وبعد فتره لؤي جه وشارك معاهم في الاكل والهزار واليوم كان جميل اووي

جه لؤي واشترك معاهم في الاكل والهزار واليوم كان حلو جدا
خلص اليوم وكل واحد راح علي اوضته وزينة السواق وصلها
في اوضة لؤي وزهرة
زهرة : احم انت شوفت اللي علي التلفون
لؤي : فكرتيني انا نسيت
زهرة : طيب شوفه
لؤي جاب الموبيل وفتحه شاف الصور وشاف كل حاجة
الموضوع نزل عليه زي الصاعق
قام مره وحده بغضب
زهرة اتخضت من منظرة وعروقة البارزة
زهرة بخوف : انا اسفة
لؤي بقا بيكسر كل اللي في وشه زي المجنون
زهرة واقفة في اخر الاوضة ودموعها بتنزل ومغمضة عنيها وبتترعش
لؤي شافها قرب منها
زهرة قالت بخضة : والله ما عملت حاجة
لؤي : اهدي اهدي
زهرة : انا اسفة مكنتش لازم تعرف
لؤي : ما تتاسفيش وانا كنت لازم اعرف
حاول يبقا هادي فجاءة الباب خبط
لؤي : ايوه
طارق : ايه اللي بيحصل عندك ده
لؤي : هبقا افهمك بعدين
طارق بضحك : اه ياخلبوص ده انا بقول البيت هيقع علينا ولا ايه اسيبك انا ها
بعد شوية لؤي اتصل
لؤي : حنون ازيك
حنان : انا كويسة وحشتني
لؤي : وانت كمان ما تيجي تقعدي معانا يومين طارق هنا ياريت باسل مايجيش
حنان : عنيا هقول ل باسل اني جايه ومسافة السكة اكون عندكوا
لؤي بتوعد : تمام هبعتلك السواق سلام
زهرة بخوف : انت هتعملها ايه
لؤي : هتشوفي
***************************
باسل : مفيش روح في مكان
حنان : ده مش مكان ده بيتي
باسل : يعني انت مش عاوزة تسمعي كلامي
حنان : باسل انت ليه مُصر تبقا كده وتعارضني
باسل بعصبية : خلاص روحي يا حنان
خرج وقفل الباب بقوة
حنان بصوت خافت : في ستين داهية
****************************
زهرة : طارق حنان جايه ولؤي شكله ناوي علي شر
طارق : انت مالكيش دعوة ولا انا حتي هو يتصرف معاها
زهرة : بس انا خايفة احسن يعملها حاجة
طارق : اوعي تدخلي بينهم ممكن يدفنك انت وهي
زهرة بخوف : انا انا مالي انا هفضل في المطبخ اجهز اكل ماليش دعوة بحد
طارق : انت خايفة كده ليه
زهرة : اخوك ايده تقيلة اوي
طارق وهو بيحسس علي قفاه : انت هتقوليلي
*****************************
كان باسل قاعد في النادي وسرحان فجاءة صوت بيقوله : انت بتعمل ايه هنا
باسل : زينة اقعدي ازيك
زينة : انا كويسة انت عامل اي
باسل : كويس
زينة : بس سرحان اوي الشغل فيه حاجة
باسل : لا لا عادي استني نطلب حاجة نشربها
*****************************



كارما : هييييييييه يعني كده اللعبة خلصت
مراد : ما اعتقدش حنان مش هتستسلم بسهوله
كارما : يعني ممكن تعمل حاجة تاني
مراد : وتالت كمان ربنا يستر
كارما : يارب
فجاءة آسر جه عليهم
آسر : بابي انا عاوز اتجوز زهرة
مراد : عاوز تتجوز مين يا حبيبي
آسر : زهرة مرات لؤي
كارما : ولد اسمه عمو لؤي
آسر : لا لؤي
مراد : طيب بص انت اول ما تشوف لؤي اطلبها منه وانا هجوزهالك
آسر : هيييييييه هتجوز زهرة وفضل يتنطط
كارما : الواد ده هيجيبلي حاجة انا عارفة هموت بسبب واحد فيكوا
مراد : لا انا طيب آسر هو اللي هيجيبلك انا هتجوز صحبتها كبيرة علي قدي وجري
كارما : عااااااااااا مراد هقتلك انت وابنك
****************************
وصلت حنان الفيلا واول ما وصلت ودخلت لؤي كان في انتظارها
طارق في نفسه : يا حببتي بتضحكي يلا بقا البسي وراح سلم عليها ودخل
حنان قربت من لؤي بضحكة ولسه هتتكلم قلم قوي نزل علي خدها خلاها تقع علي الارض
حطت ايدها علي خدها ولسه هتتكلم
كان لؤي مسكها من شعرها
حنان يصراخ : اااااااه لؤي في ايه
لؤي ما ردش عليها كان ماسكها من شعرها بقوة وبيجرجرها لحد ما وصلوا لاوضة لؤي رماها علي الارض وقال : عاوزة تعرفي في ايه يا تيييييت في اني ما عرفتش اربيكي وهربيكي من الاول
حنان : لؤي انت بتقول ايه انا ما عملتش حاجة هي العقربة اللي جوا دي قالتلك حاجة عني
لؤي ضربها بقوة وقال : العقربة دي تبقا مراتي
وطلع موبيل من جيبه وفتحه وقالها : اتفرجي
حنان بتوتر : دي دي مش انا
لؤي : كان نفسي اصدقك
وخرج وقفل الباب باحكام
وقال بصوت عالي : لو حد فكر يجيبلها اكل او مياه او يهوب نحية الاوضة دي حسابة معايا تقيل اوي تمام يا طارق انت وزهرة
وخرج من الفيلا كلها
في المطبخ
طارق : اهدي يابنتي بتعيطي ليه
زهرة : انا خايفة دلوقتي ييجي يضربني زيها
طارق : ماتخفيش مش هسمحله يضربك انت اختي ومرات اخويا وقال بضحك ومرات ابويا
زهرة ابتسمت
طارق بهزار : هي زينة معاها عيال
زهرة : غور يا طارق من وشي
طارق : طب متجوزة مربوطة يعني
زهرة : مربوطة في واحد كان في اميريكا يقول مربوطة امشي ياطارق من وشي احسنلك
طارق خرج وهو بيقول : ايه ياعم البيت اللي جابلي احباط ده انا هروح للواد مراد نسهر ونجيب نسوان
زهرة : خد لؤي معاك
طارق : ده كان يقتلنا احنا وهما
زهرة بخبث : خلاص انا هبعتهولك
طارق : وعلي ايه وربنا ما انا خارج هه
زهرة بضحك : ناس مش بتيجي غير بالعين الحمره
**************************
حنان في الاوضة : ماشي يا لؤي انا هخليك تندم علي اليوم اللي مديت ايدك عليا فيه
****************************
مازن : انت متاكد انها في بيت لؤي
........: ايوه انا شوفتها وهي داخله
مازن : تمام شكرا ليك سلام
مازن في نفسة : ياتري لؤي عرف ايه
وقال بخبث : وانا مالي واحد واخته اللي ما عرفش يربيها
**********************
في الشركة
هالة : مستر لؤي الظرف ده جه لحضرتك
لؤي : من مين
هالة : معرفش
لؤي : تمام سيبيه هنا
لؤي فتحه وكان جواه الاتي
صور ل حنان وهي مع مازن
لؤي : يابت التييييت هو باسل اذاكي في ايه لكل ده ماشي يا حنان انا اللي معرفتش اربيكي وانا اللي هتحمل كل ده لوحدي
****************************
حنان لحسن حظها لقيت موبيلها واقع جنب الباب جريت عليه واتصلت
حنان : ايوه يا مازن لؤي عرف حجات كتير انا عاوزة اهرب من هنا
مازن : اهدي بس هتهربي ازاي
حنان : هقولك

حنان: هقولك
*****************************
لؤي رجع ودخل المكتب زهرة كانت هتدخله بالقهوة ولاكن طارق وقفها
طارق : القهوة دي بتاعت لؤي صح
زهرة : اه
طارق : هاتيها انا عاوز ادخله ومش عارف ادخل ازاي وايدي فاضية
زهرة بضحك : وانت داخل مستشفي
طارق : اومال ادخل علي الراجل ايد ورايا وايد قدامي
زهرة : اقطع ايدي لو انت كنت في اميريكا
طارق بهمس : انا كنت هارب في الصعيد
زهرة بضحك : طب دخل القهوة قبل ما تبرد
طارق خبط
لؤي : تعالي يا زهرة
طارق : اتفضل ياروحي القهوة اهي
لؤي : هو انت وانا اللي كنت احسبها زهرة
طارق قرب منه وقال : تحب اعملك حاجة تاني يسي لؤي
لؤي : طارق انت سخن صح ومد ايده علشان يشوفه
طارق : هيهيهيهيهي
لؤي قام وقلع الجزمة وقال : مالك ياض ما تتعدل
طارق بضحك : خلاص والله اخر مره
لؤي : عاوز اية
طارق : عاوزين نعمل خطة
لؤي : لا انا متجوز
طارق : تصدق ان تفكيرك شمال
لؤي : انا تفكيري شمال يا تيييييت
طارق : خلاص اهدي
لؤي : خطة اية بقاااا
طارق قاله علي الخطة كلها
لؤي ضحك بشر وقال : طب دي ممكن تموت من الخوف
طارق : متخافش
لؤي : ههنفذ امته
طارق : في اي وقت
لؤي : انا خايف من خططك دي يا سوسة
طارق : انا سوسة اخص عليك ده انا طيب
لؤي : خلاص تمام ننفذ قريب اما اقولك
طارق : تمام ياسي لؤي
لؤي قلع الجزمة تاني وطارق اول ما شافه جري
لؤي : هربيك من الاول ياتيييييت
****************************
في المساء عربية واقفة قدام فيلا لؤي سراج وفي الداخل حارس من الحراس بيحاول يفتح البلكونة بتاعت الاوضة اللي فيها حنان بهدوء من غير شوشرة واخيراً فتحها وخرج حنان من الاوضة
حنان : شكرا
الحارس : يلا بسرعة مفيش وقت
وخرجها بسرعة وركبت العربية مع مازن
الحارس اول ما قفل الباب بيبص وراه شاف طارق
طارق : انت بتعمل ايه هنا
الحارس : ولا حاجة كنت بامن علي الباب
طارق بغموض : تمام
في الخارج قبل ما العربية تتحرك
حنان بصت للفيلا بشر وقالت : هخليك تندم يا لؤي
مازن : عندك خطة
حنان : عندي خطة هتجيبة الارض
مازن : طب يلا بينا من هنا واحكيلي في الطريق
في الصباح
لؤي كان رايح علي الاوضة اللي فيها حنان اول ما فتح الباب مكنتش موجودة والبلكونة كانت مفتوحة
خرج بيغلي زي البركان
لؤي : حنان ازاي تهرب من هنا
الحراس : مفيش حد خرج خالص
لؤي : اومال هي هربت ازاي
الحراس بصوا لبعض بصمت
لؤي : انتو مفصولين
ورفع التلفون
لؤي : مراد عاوز طقم حراسة قوي جدا حنان عرفت تهرب من البيت
مراد : اهدي ساعة بالكتير وهبعتلك
لؤي : تمام في الانتظار
*****************************
كارما : يلهوي هربت
مراد : مش قولتلك
كارما : ربنا يستر
مراد : انا لازم اخرج خدي بالك من نفسك ومن آسر واقفلي الباب كويس والحراس بره اي حاجة تنادي عليهم
كارما : حاضر وانت كمان خد بابك من نفسك
عدي اسبوع اتنين والبحث عن حنان مستمر وملهاش اثر
باسل راح فيلا لؤي سراج
باسل : حنان فين يا زهرة
زهرة : هو ه
باسل : اخلصي حنان فين
زهرة حكتله كل حاجة بالادلة
باسل : مستحيل
زهرة : باسل اهدي
باسل خرج وهو متعصب
*****************************
في المساء
طارق جري علي اوضة زهرة وكان بيخبط بسرعة زهرة لبست بسرعة وفتحتله فجاءة النور قطع
طارق بنفس متقطع : لؤي الحراس جابوه مضروب بالنار تحت
زهرة ما سمعتش الباقي جريت وهي مش شايفة حاجة قدامها دموعها بتنزل بغزارة كانت هتقع كذه مرة ما اهتمتش كل تفكيرها كان في لؤي اللي مضروب بالنار
جريت علي الجنينة الدنيا ضلمة وهي مش شايفة حاجة ولا شايفة حد
قالت بنحيب : لؤي انت فين
فجاءة انوار هادية اشتغلت مع موسيقي هادية
زهرة خرجت وكل اللي في بالها لؤي مش منتبهة للاضواء ولا الموسيقي
فجاءة حد حضنها من ضهرها
زهرة اتفزعت لفت لقيته لؤي
زهرة فضلت تتفحص جسمة كله وهي بتقول : انت كويس
لؤي : اه
زهرة بخوف : طارق طارق قالي انك
قاطعها وقال : ششششش انا قدامك كويس اه
زهرة بصت في عنيه وقالت : اومال في ايه
لؤي : هتعرفي دلوقتي
مسكها من ايديها ومشي قدامها لحد ما وصلوا لنص الجنينه وقفها وقرب من ودنها وقال بهمس : بحبك يا زهرتي
زهرة ضربته في صدرة وقالت بدموع : بتعملوا عليا عصابة انت واخوك عاااااااااا
لؤي : خوفتي عليا
زهرة : لا
لؤي : كدابة عنيكي بتقول كلام تاني
زهرة بصت في عنيه وقالت : انت قولت ايه من شوية
قال بهمس : بحبك
زهرة : ايه
لؤي : انت طرشتي ثم اكمل بصوت عالي بحباااااااااااااااك
زهرة دموعها نزلت
لؤي رفع طرف ايده وقال : مش عاوز اشوف دموعك طول ما انا علي وجهة الارض
زهرة : انت ازاي حنين كده
لؤي : انا اسف مكنتش عاوز امد ايدي عليكي
زهرة : ماتقولش اسف انا كمان بحبك
لؤي بمكر : بتحبيني !!
زهرة : اه من وانا صغيرة
لؤي : ايدا ايدا كنت بتراقبيني بقا
زهرة : بس بقا
لؤي : حبيتيني ازاي
زهرة : انا كنت بشوفك ديما اما كنت بتوصل اختك المدرسة وكنت بشوفك في الشارع علي طول اعجبت بيك و عرفت اسمك و راقبتك علي السوشيل وحبيتك اوي واما باسل قالي انك هتتجوزني انا كنت فرحانه اوي ونسيت سبب جوازك مني كنت مبسوطة لمجرد اني هبقا معاك هبقا علي اسمك علشان كل يوم اصحي وانت معايا عارف اما انت ضربتني وكنت بتعاملني وحش انا ما كنتش بزعل منك لاني كنت واثقة انك لو عارف الحقيقة مش هتعمل كده كنت كل يوم عندي امل انك تحبني واهو املي اتحقق
لؤي : يااااااه كل ده
زهرة افتكرت حاجة : استني هعملك مفجاءة
لؤي : دلوقتي
زهرة : اه ثواني هجيبها من اوضتي واجي
لؤي : تمام
دخلت زهرة الفيلا
ولؤي في انتظارها دقيقة اتنين خمسه
لؤي لسه هيقف يدخلها شافها جايه وحاطة ايديها ورا ضهرها واخيرا وصلت عنده

شافها جايه وحاطة ايديها ورا ضهرها واخيرا وصلت عنده
لؤي : فين المفجاءة
زهرة : ورايا
لؤي : طب وريني
زهرة : مستعد
لؤي : اه
زهرة طلعته اختبار حمل
لؤي : ايه ده
زهرة : انت شايف ايه
لؤي : اه يعني بتاع مين
زهرة بضحك : يعني هيكون بتاع طارق
لؤي : يعني انت
قاطعتة وقالت : اه انا حامل
لؤي بفرحة : بتقولي ايه ومن امته ده
زهرة : بعد ما جينا الفيلا
لؤي شالها وفضل يلف بيها وهو فرحان جدا وبيقول هييييييه اخيرا هبقا اب
نزلها وقال : انا انهاردة اسعد واحد في الدنيا انت عارفة انا زمان كان عندي اخ صغير بس اتخطف واتقتل وربنا عوضي بطارق انا كنت بحب اخويا الصغير ده اووووي ودلوقتي ربنا عوضني تاني وكمان عوضني بيكي بعدما امي وابويا اتقتلوا لسبب مجهول
زهرة بحنان : ربنا يرحمهم




واخيراً خلصت السهرة ولؤي شال زهرة وطلع بيها اوضتها
لؤي : بحبك اوي
زهرة بنوم وهي متشبثة فيه : وانا كمان
وغرقت في النووم
صحي لؤي علي صوت تلفونه والمتصل كان عمو عزت
لؤي : عمو عزت ازيك
عزت : انا كويس انت لازم تنزل الصعيد
لؤي : هو في حاجة انتو كويسين
عزت : احنا كويسين اه وكمان افتكرنا كل حاجة
لؤي : ايه امته ده
عزت : انا من اسبوع وشهد امبارح
لؤي : طب انا جاي حالاً
وقفل وقام مره وحده لبس وطبع قُبلة علي جبين تلك النائمة
وخرج بره الفيلا
*****************************
حنان : نفذ دلوقتي علي الاتنين
****************************
باسل كان نازل من العربية ومن النحية التانية حد شاف شخص بيصوب عليه مسدس
زينة بصوت عالي : باسل حاسب حاسب
باسل : زينة في ايه
بس للاسف ما لحقتوش كان اتصاب والاصابة في ضهرة
زينة جريت عليه والناس ساعدوها وركبته العربية وساقت باقصي سرعة علي مستشفي بشار
*****************************
فيلا لؤي الدنيا مقلوبة زهرة اختفت مره وحده
مراد : اتصل علي لؤي بسرعة
طارق رفع الموبيل
طارق : لؤي ارجع حالاً زهرة اختفت
لؤي بخضة : يعني ايه اختفت انا سايبها نايمة
طارق : ارجع بسرعة
لؤي : جاي حالاً
****************************
حنان : علشان يمد ايده عليا
مازن : هنعملها ايه دي
حنان : يلا بينا علي ..........
مازن : يلا
****************************
لؤي : عمو عزت هتاخر عليك شوية مش هعرف اجي دلوقتي
عزت : انت كويس
لؤي : ما تقلقش كل حاجة بخير
عزت : تمام يا بني خد بالك من نفسك
*****************************
كارما : يا آسر بتعيط ليه بس
آسر : علشان زهرة مراتي
كارما : اهدي يا حبيبي بابي وعمو لؤي وعمو طارق هيلاقوها
آسر: انا عاوز اروح معاهم
كارما : لا زهرة هتزعل لو انت خرجت من البيت
****************************
لؤي وصل الفيلا بغضب
لؤي : يعني ايه اختفت وانتو كنتوا فين
واحد من الحراس : مفيش حد هوب نحية الفيلا بس احنا سمعنا ضرب نار بره نصنا جري يشوف في ايه ما لقيناش حد بس فجاءة لقينا طيارة هيليكوبتر بتطلع من سطح الفيلا ورنينا علي استاذ طارق ييجي يشوف في ايه ويطمن علي المدام فوق لاكن اتضح انها مش هنا
لؤي بغضب : حنان والله لهخليكي تندمي
طارق : حنان !!
لؤي : تعالي ورايا انت ومراد وبعدين وجة كلامه للحراس : وانتو تراقبوا البيت كله هنا كويس وانا هبعتلكوا ناس تاني ومش عاوز غلطة
وطلع بالعربية وركبوا معاه مراد وطارق وهو كان بيسوق بجنون
****************************
في مستشفي بشار زينة قدام اوضة العمليات واقفة بتعدي ان باسل يبقا كويس وفجاءة خرج الدكتور
زينة جريت عليه وقالت بدموع : طمني يا دكتور
الدكتور : هو كويس عدي مرحلة الخطر لاكن هيبقا تحت المراقبة شوية علشان نطمن عليه بس ما تقلقيش هو كويس
زينة : حمدت ربنا ان حبيب عمرها كويس
الدكتور مشي
زينة قربت من الاوضة ودخلت وقعدت جنبه ومسكت ايده ودموعها نزلت وقالت : انا اسفة مقدرتش احذرك سامحني يا باسل وقعدت جنبه مده من الوقت
فجاءة حست ابده بتتحرك قامت لقيته بيفوق خرجت بسرعة وقالت للدكتور وبعدين خرجت بره المستشفي كلها
****************************
لؤي وطارق ومراد راحوا كل الاماكن اللي من الممكن يلاقوها فيها
راحوا كل المخازن القديمة ولؤي وقف السفر من المطار ووقف كل الطرق اللي من الممكن السفر فيها
فضلوا يلفوا ومن الممكن انهم لفوا القاهرة كلها بي مفيش ليهم اثر
لؤي بغضب : يعني الارض انشقت وبلعتهم
طارق : اهدي يا لؤي هنلاقيها باذن الله
مراد : اهدي يا لؤي
لؤي : اهدي ازاي ومراتي وابني مش لاقيهم
طارق ومراد بصوا لبعض وبعدين بصوا ل لؤي
لؤي : ايوة زهرة كانت حامل من اسبوع وقالتلي امبارح
طارق : احنا لازم نتصرف بسرعة كل واحد يروح يدور لوحدة
مراد : اه كل واحد ياخد عربيتة ويدور لوحدة
لؤي وصلهم الفيلا وخرج وكل واحد ركب عربيتة وخرج في اتجاة غير التاني
***************************
كارما : يا آسر عاوز تروح فين بس
آسر: هجيب زهرة
كارما : يا حبيبي بابي وعمو لؤي وطارق هبجيبوها
آسر : لا انا اللي هجيبها وشال المسدسة اللعبة بتاعة وكان خارج
كارما : طيب وده هيقتل مين
آسر : هقتل بيه الاشرار اللي سرقوا مراتي
كارما : طيب هتسيب مامي لوحده هنا
آسر : ما الحراس بره
كارما : لا انت خليك معايا
آسر: طب وزهرة
كارما : هما هيلاقوها وانت خليك مع مامي
آسر قرب منها وحضنها وقال : متخافيش خلاص هقعد معاكي هنا واحرسك
**************************
عدي اسبوع وباسل خرج من المستشفي وعرف بكل عمايل مراته الملعونة وبخطف زهرة وقلبة اتقبض عليها
بدا يدور معاهم لعل وعسي يلاقوها
*****************************
لؤي مكنش بينام ليل ولا نهار كان علي طول بيدور علي مراته
***************************
مازن : تعالي نروح المكان التاني حاسس انهم هيلاقونا هنا
حنان : قصدك .......................
مازن : ايوة وبالمره نتخلص منها هناك زي اللي قبلها
حنان : يلا بينا شيلها انت والنطع اللي بره ده وتعالوا ورايا
كانت في عيون بتراقب مازن وحنان واللي معاهم ده وشافهم وهما شايلين زهرة مشي وراهم بالعربية لحد ما عرف هما مستخبيين فين
***************************
زينة : يا ماما زهرة مختفية
الام : ايه من امته ده
زينة بدموع : من اسبوع يا ماما انا خايفة عليها
الام : يارب هات العواقب سليمه
زينة : حنان مش هتسيبها في حالها يا ماما اكيد هتقتلها
الام : متخافيش لؤي راجل وهيلاقيها
زينة : يارب يا ماما يارب
*****************************
طارق : لؤي تعالالي حالاً
لؤي : في ايه
طارق : انا لقيت زهرة
لؤي : ومستني ايه يا طارق هي فين
طارق : هبعتلك اللوكيشن حالاً وقفل
دقيقة عدت علي لؤي زي قرن وفجاءة اللوكيشن وصل
لؤي : دي صحراء
14
لؤي : دي صحراء
مستناش حاجة راح ل طارق الكمان وهو بيسوق بتهور وصله في ربع ساعة
نزل وراحلة
لؤي : جايبني في صحراء وتقولي لاقيتها
طارق : استني
طارق قرب من حجر علي الارض وحركة وحفر شوية بقي حديدة شدها اتفتحله باب ل نفق
لؤي : ايه ده
طارق : انا كنت براقب واحد من الحراس اللي كانوا عنظنا لاني كنت شاكك فيه لقيته رايح مكان مقطوع بعدها بشوشة لقيت حنان واللي مغاها ده شايلين زهرة واتحركوا بيها لحد هنا انا ركنت العربية بعيد ومشيت وراهم علشان محدش يشوفني ولاقيتهم داخلين بيها هنا انا كنت متفاجئ زيك بس لاقيتهم فتحوا النفق ودخلوا الحارس ده قفل علبهم تاني وقبل ما يمشي قتلته لانه شافني
لؤي : طب يلا ندخل
طارق : سلح نفسك
*****************************
مراد : ايوه يا باسل لؤي وطارق عرفوا زهرة فين
باسل : فين
مراد : لؤي ما رضيش يقولي
باسل : يعني ايه ما رضيش
مراد : ما تقلقش هر هيعرف يتصرف
*****************************
دخلوا النفق اللي تحت الارض في الصحراء وكانوا ماشيين بحزر
لؤي : طارق سامع الصوت ده
طارق : ده صوت اسود صح
لؤي : اه ايه اللي هيجيب اسود هنا تحت الارض
طارق : اكيد حنان
وصلوا ل مكان فيه ممرين
طارق : انت عدي من هنا وانا من هنا
لؤي : استحاله اسيبك لوحدك هندخلهم احنا الاتنين مع بعض
طارق: بس
لؤي : مابسش تعالي من ده الاول انا حاسس انها هنا
دخلوا الممر كان طويل وكان في نسمات هواء
لؤي : بص ده اسد اهو
طارق : يلهوي اختك مربية اسود تحت الارض
وصلوا لاخر الممر كان في اوضة بابها مفتوح وفيها شبابيك
لؤي : استخبي ورايا
بص بهدوء شاف زهرة مربوضة وهي نايمة علي كرسي والي حد ما فاقده وعيها
شاف حنان قاعدة هي ومازن
مازن : هننفذ امته
حنان : دلوقتي مفيش وقت لازم نسافر
مازن بص علي زهرة وبعدين علي حنان وقال : طب ما تسيبيهالي شوية
حنان : انت بتقول ايه
مازن : زي ما بقولك كده وصورينا وابعتيهم ل جوزها علشان يتعصب ويغلي اما يشوفها في حضني
حنان بشر : فكره حلوة
ولسة مازن هيبق لؤي هجم عليه زي الاسد اللي بينقض علي فريسته
حنان اتخضت ومره وحده وقفت ولسة هتجري لقيت اللي مسكها ولوي ايدها
طارق : علي فين يا حلوة
حنان : طارق سيبني
طارق : تؤ مش هقدر
حنان : بقولك سبني
طارق : اسكتي علشان ما اخلصش عليكي
علي النحية التانيه لؤي بيضرب مازن ومره وحده لؤي طلع مسدسه وضربة كذه طلقة في قلبه ودماغة وعنيه وهو بيقول : عاوز تلمس مراتي يا تيييييت
ما سابوش إلا وهو ميت مفيش نفس ولا نبض
سابه وجري علي زهرة يفوقها ولكنها ما استجابتلوش راح علي حنان اللي ماسكها طارق ومسكها من شعرها
لؤي : طارق خد زهرة علي اقرب مستشفي بسرعة
طارق قرب من زهرة وهو مش عارف يعمل ايه



لؤي : شيلها يا طارق يلا وخد عربيتي انا مراتي وابني حمايتك
طارق شالها بسرعة وخرج بيها من المكان ده
لؤي قوي قبصة ايدة في شعر حنان وربطها مكان زهرة وضربها قلم وقال : بتخطفي مراتي وكنتِ عاوزة التييييت ده يلمس مرات اخوكي وانا اللي مكنتش راصي اقتلك يا نجسة
حنان : علشان احرق قلبك
لؤي : وتحرقي قلبي ليه وعلشان ايه
عارفه التيييييت ده بعتلي صورك انت وفي حضنة بتخوني باسل علب مكتبي غبي فاكرني ماعرفتش انا عرفت بعدها بساعة
حنان : انت كداب مازن ما يعملش كده
لؤي : واهو عمل
حنان : انا بكرهك
لؤي : بتكراهيني ليه انا عملتلك ايه انا عمري ما مديت ايدي عليكي وكل طلبات كانت مجابة
حنان : بس انا بكرهك
لؤي : ومربية اسود تحت الارض جبتي الشر ده كله منين
حنان : الاسود دول كانوا هيتغدوا بمراتك بس انت لحقتها
لؤي غضب اوي وقال : طالمها بتكرهيها هي واخوها جوزتيهالي ليه وانت عملتي في باسل كده ليه
حنان : جوزتهالك علشان تقتلها
انما باسل علشان اخد فلوسه
لؤي : تاخدي فلوسه ليه وانا كنت حارمك من حاجة ثم انت كنتِ بتدعي انك بتحبيه
حنان : انا منت بلف عليه قبل ما اتجوزة حسسته اني بحبه وفي يوم طلب منه اننا نسهر بره مكنتش اعرف ان اخته سمعتنا
واحنا بنتكلم وراقبتنا وانا وديته مكان للسهر وخليته يتقل في الشرب لحد ما طلبت من الجارسون يحطلة منوم وهو راح في سابع نومة خليت مازن يشيلة وطلعنا علي شقته كنت معايا نسخة للمفتاح مكنتش اعرف ان اخته بتراقبنا دخلناه انا ومازن وقفلنا الشقة
وهي دخلت ومحدش حس بيها
انا ومازن قضينا ليلة حلوة اوي
وبعدين قلعنا باسل هدومة ومازن صورنا واحنا في اوضع مش حلوة وفجاءة سمعنا حد بيجري في الشقة مازن خرج بسرعة علي البلكونة شاف زهرة بتجري اتصل بواحظ يلحقها ويقتلها وللاسف هي ركبت مع واحد العربية
جه الصبح باسل صحي واكتشف انه غلط معايا وانا بشوية دموع اقنعتة انه غلطان وهو يا عيني معملش حاجى واتجوزني
وانا بعتلك صورنا اللي هو اصلا كان نايم فيهم وانت جوزتنا وانا مكنتش عارفة اتخلص من زهرة دي ازاي لعبتلك في دماغك انك لازم تتجوزها علشان اخوها بيعاملني وحش وعلشان هي بتشتم عليك وبتقول معرفتش تربي زرعت فيك الحقد من نحيتها كنت عارفه انك هتكرهها خليتك تتجوزها علشان تصربها وتموت تحت ايدك وبعدين باسل يقتلك وما يبقاش قدامي غير باسل وهقتله واخد فلوسكوا كلها
وفعلاً انت اتجوزتها بس للاسف انت حبيتها فكنت لازم اتصرف
لؤي : ياتيييييت خلتيني اتجوزها علشان انتقم منها لسبب اصلاً هي ولا اخوها ملهمش ذنب فيه
حنان : تحب احرق قلبك تاني
لؤي : اكتر من كده يا نجسة
حنان : فاكر اما انت سافرت الصعيد مش قبل ما تسافر هي ما خليتكش تلمسها وبعيد اما رجعتوا اكيد مكنتش راضية برضو كملت بشر لانها كانت حامل قبل ما انت تنزل الصعيد
لؤي : ايه حامل وانت عرفتي منين
حنان : كنت حاطة كاميرا في بيتك علشان اعرف اخباركوا واما انت جبتلها موبيل انا كنت لازم اتصرف واتصلت علي الراجل اللي كان بيراقب بيتك قبل ما تمسكوه واتاكدلي ان واحد من الحراس جابلها اختبار حمل
انا جبت رقمها بسهوله وانت اول ما رجعت عملنا الخطة وواخد اتصل بيها وانت طبعا دمك غلي وضربتها يا عيني وقتلت ابنك بايدك انا اطمنت انها ماتت خلاص بس للاسف هي عاملة زي القطة بسبع ارواح وقدرت تتصل علي زينة ولحقتها هي وباسل
لؤي : يعني انا قتلت ابني ب ايدي
حنان : اااه
لؤي طلع المسدس وضربها في دراعها وقال : دي علشان لو اتمدت علي مراتي
وصربها طلقة في رجلها وقال : ودي اللي مشيتي بيها وجبتي مراتي هنا
15
وضربها طلقة في رجلها وقال : ودي اللي مشيتي بيها وجبتي مراتي هنا
حنان : اااااااااه هقتلك يالؤي هقتلك زي ما قتلت ابوك وامك
لؤي بصدمة :ايه
حنان :اه انا اللي قتلتهم علشان ماكانوش راضيين يجوزني مازن علشان هو فقير وانا اللي قتلت ابو وام زهرة علشان عرفوا عني حجات كتير اولهم اني قتلت اخوك
لؤي بغضب : يعني انت اللي قتلتي اخويا وابويا وامي وابني
حنان : اه وكنت هقتلك
عارف انا اللي سرقت عربية الطلبية وحرقتها علشان احرقلك قلبك علشان انت تشك في باسل وتقتله او تقتل اخته وكمان الراجل اللي كان في المخزن اللي اتقتل اما كنت انت ومراد بتحققوا معاه واحد من الحراس بتوعك كان شغال معانا وقتله وهو اللي قال ل مازن اني عندك في البيت وهو اللي ساعدني اهرب
لؤي : ياتييييييت ليه كل ده علشان الفلوس لو انت طلبتي مني انا مكنتش هقولك لا
حنان : لا انا كنت عاوزة كل الفلوس وحدي
لؤي قرب منها وفكها ومسكها من شعرها وجرجرها وهي بتصرخ وبتقول : سبني يا حيوان ااااه
لؤي قرب علي باب حديد وبيدور علي مفتاحة مش لاقية لمحة في بنطلون حنان شدة وفتح الباب ورماها وقفله بسرعة
لؤي : مش انت كنتِ هتخليهم يتغدوا بمراتي يلا وقعتي في شر اعمالك اهو وهيتغدوا بلحمة نجسة
حنان : مش هيلمسوني ده انا مربياهم من وهما صغيرين
فجاءة الاسود طلعوا من كل حته وبدوا يقربوا منها وهي خايفة وبتترعش
اكتر من 4 اسود هجموا عليها قطعوها وهي بتصرخ ثواني مكنش في صوت
الاسود اكلوها قطعوها حتت
لؤي : احسن مش انت اللي قتلتي ابني وامي وابويا واخويا ده تاري
سابها للاسود وخرج بره المكان ده وركب العربية اللي سابهاله طارق
اتصل بيه
لؤي : انت فين يا طارق
طارق : في المستشفي بتاعتنا
لؤي : تمام ثواني وجايلكوا
لؤي وصل المستشفي كانوا كلهم هناك
طارق وباسل وزينة وكارما ومراد وآسر
لؤي : زهرة عاملة ايه
طارق : كويس والدكتور طمنا عليها هي والبيبي
لؤي سجد علي الارض وقال بدموع : يااارب انا ظلمتها اوي معايا يارب احفظهالي و
باسل قرب منه وقال : انا اسف
لؤي قام مره وحده وحضنة وقال : انا اللي اسف سامحني يا باسل انا ظلمتك كتير اوي انت وزهرة
باسل : اللي فات مات نبدا صفحة جديده
لؤي : موافق
لؤي افتكر زهرة دخلها يطمن عليها وقعد جنبها شوية وهي فاقت
لؤي حضنها قدام الكل مكنش مكسوف يعبرلها عن حبه قدام حد
بعدها ب فتره زهرة بصت علي آسر اللي قاعد مبوز
زهرة : مالك يا آسر
آسر : انا مخاصمك
زهرة : مخاصمني ليه
آسر : علشان انت عندك بيبي في بطنك من لؤي ونا لا ما انا بوستك اشمعنا هو
كلهم ضحكوا علي كلام آسر
لؤي : يالهوي عاوز تجيب من مراتي عيال
زهرة : خلاص ماتزعلش مني انا هجوزك النونو اللي في بطني
آسر بفرحة : هي بنت
زهرة : ان شاء الله بنت
آسر : طب انا عاوزها شبهك
لؤي : يلهواي اه هقول ايه ما انت طالع لابوك ما انت نسخة منه
الكل ضحك علي لؤي وآسر
لؤي قرب من باسل وقال بهمس : علي فكره البت زينة عينها عليك وبتحبك وانا ابني طارق بصراحة بيعاكسها وانا خايف احسن يجرجرها للرزيله
باسل : واخد بالي انها بتحبني وطارق ده انا هفقعله عنيه
بعدها لؤي قام مره وحده وقال : ياجماعة انا عاملكوا مفجاءة كبيرة اوي زهرة بس تقوم بالسلامة وكلنا هننزل الصعيد لان المفجاءة او تعتبر صدمة مش عارف
المهم ان كلنا هننزل
الكل بصوا لبعض
طارق كان فاهم نصها بس مكنش يعرف الباقي
زهرة : مفجاءة ايه يا لؤي
لؤي : لو قولت مش هتبقا مفجاءة
طارق : احم انا اعرف نصها صح
لؤي : انت تكتم خالص انا هربطلك لسانك ده لحد ما اعملها
باسل قرب من طارق بهدوء
باسل : احم طروقة
طارق : قلبه
باسل : لؤي عامل مفجاءة ايه
طارق : وانا مالي يا اخويا ما تسئله هو
مراد : طب ما تقولي انا يا طروقة
طارق : تؤ مش هقول
كارما : طروقة هيقولي انا صح
طارق : كان علي عيني يختي بس ده ممكن يطلقني ومالقيش حد يصرف علي العيال هنتشرد ياختشي
مراد : قزر
طارق : تربيتك بقا
باسل قرب من زينة و قالها بهمس : تتجوزيني
زينة بصدمة : ايه
باسل : تتجوزيني
زينة بفرحة : موافقة
عدي اسبوعين وزهرة خرجت من المستشفي بعدما لؤي اطمن عليها وعرف انها حامل في تؤام كان سعيد جدا وبعدها بيومين تم عقد قراءن باسل وزينة
جه اليوم الموعود يوم الفجاءة السفر للصعيد كلهم كانوا في فيلا لؤي سراج وعلي اتم الاستعداد
لؤي : كله جاهز
الكل : اه
لؤي : طارق شوف اللي اتفقنا عليه جاهز
وتمم علي كل حاجة وانا هعمل مكالمة بسرعة
لؤي وطارق كل واحد راح في اتجاه
زهرة : تفتكروا الاتنين دول وراهم ايه
مراد : مش عارف
باسل : هيخطفونا
كارما : اه ويبيعونا للبلطجية
زينة : وياخدوا اعضائنا
آسر : لا لا هما عاملين مفجاءة
مراد : ما اكيد دي المفجاءة وبعدين انت مالك
آسر : متخافوش انا هبقا اجيب البوليس
طارق ولؤي كانوا بيقربوا منهم ويسمعوهم بيقولوا ايه
لؤي : احم احم
طارق : يوه خضتني ياخويا
لؤي : الله يحرقك
زهرة : كنتوا بتكلموا مين ها
لؤي : هنعرف اما نوصل
لؤي : يلا كل واحد علي عربيته
3 عربيات طلعوا من الفيلا
الاولي لؤي بيسوق وراكبين معاه زهرة وطارق
الثانية باسل ومعاه زينة
الثالثة مراد وكارما وآسر
في عربية لؤي
زهرة : ماتقولي في ايه انا مس هقول لحد
لؤي : تؤ تؤ
زهرة قربت من طارق بهدوء وقالت : قولي انت
طارق : قربنا نوصل
زهرة : عارفين لو كنتوا هتخطفوني هعمل فيكوا ايه
لؤي : ايه
زهرة : هضرب طارق
طارق : وانا مالي ما تضربني لؤي ولا انتو مش بتيجوا إلا علي الغلبان
زهرة بهمس : اللي اقدر عليه بقا وانت طيب وهتسمحلي اضرب لاكن هو شرير
لؤي : احم بتقولي حاجة يا حببتي
طارق : بتقول
قاطعتة زهرة وقالت : لا بقول هنوصل امته
لؤي : اه احسب اصلي سمعت حاجة كده
زهرة : لا لا مفيش حاجة وبصت لطارق من المرايا
طارق طلعلها لسانه
وبعد فتره اخيراً وصلوا الصعيد
عم حسن فتحلهم البوابه
الفيلا كانت زي ما لؤي طلب منهم كأن مفيش حد ساكن فيها
كلهم نزلوا من العربيات
طارق اختفي مره وحده من وسطهم
لؤي : كل واحد يسمك اللي يلزمه كويس
تمام وبعدين بص ل زهرة وقال : وانت مش عاوز صدمات جوا تمام



ودي زيداه وسامه عنده 25 سنه
*************************
في المساء مراد وصل
دخل وحضن طارق وهو بيقول : وحشتني يا تيييييت يا اللي مش بتسئل علي حد
طارق : حبيبي عامل ايه
مراد : احسن منك وقرب من ودنه وقال بهمس المزز هناك اخبارها ايه وانهاردة انا وانت نرتب سهرة
طارق بضحك : يخربيتك انت ما اتغيرتش اقول ل كارما
كارما : احم ازيك ي طارق
طاؤق : كارمله انا كويس انت عامله ايه
مراد : ماتقولش كارمله يا تييييت
زهرة كانت خارجة تسلم عليهم
هي عارفه كارما لانهم الفتره الاخيرة كانوا علي اتصال ببعض
زهرة بصت علي مراد وقاب بصدمه : انت
مراد : انت زهرة مرات لؤي
زهرة : انا بدور عليك من زمان ومش لاقيك
مراد : وانا دورت عليكي كتير برضو ومش لاقيكي
لؤي : ماتفهمونا في ايه
16
وبعدين بص ل زهرة وقال : وانت مش عاوز صدمات جوا تمام
زهرة : حاضر
دخلوا كلهم و لؤي طلع مفتاحه وفتح الباب
كل واحد فيهم عنده فضول يعرف ايه هي المفجاءة دي ومحدش لاحظ اختفاء طارق
دخلوا
كان في راجل وست قاعدين بظهرهم
كلهم بصولهم وبعدين بصوا علي لؤي
زهرة بهمس : لؤي مين دول
لؤي مسكها من ايديها وقال : هتعرفي دلوقتي
لؤي قرب منهم وقال : وصلنا
عمو عزت وطنط شهد قاموا ولفوا
اول ما كلهم شافوهم
اللي جاله حالة صدمة واللي مش فاهم في ايه واللي مش مصدق
شهد : زهرة باسل ولادي
عزت قرب منهم وخضنهم كانت دموعة نازلة
زهرة مكنش علي وشها اي تعبير ولا اي حركة وباسل نفس الشئ
واخيراً زهرة نطقت : بابا اانت ععايش وماما طب طب ازاي
لؤي قرب منها يهديها
زهرة : انت ككنت تعرف انهم عايشين طب ما قولتليش ليه
لؤي : اهدي مكنش ينفع حد يعرف بابا قالي كده
زهرة : بباك كمان كان يعرف طب ماهو قالنا انهم ماتوا
لؤي حضنها علشان تهدي وقال : شششش اهدي علشان تعرفي تفهمي كل حاجة
زهرة : طب انا عاوزة اعرف انت مخبيهم ليه
لؤي : علشان بابا وماما هما اللي كانوا مخبيينهم ولما اضربوا بالنار قالولي علي مكانهم واني لازم ما اقولش لحد حاجة عنهم حتي اختي لانهم عارفين سر كبير
زهرة : سر ؟!
لؤي : اه وده اللي هنعرفه دلوقتي
زهرة قرب منهم وهي مش مصدقة
حضنتهم بشوق ولهفة وعياط ومشاعر متلخبطة
باسل وزهرة كانوا قاعدين في نص شهد وعزت فرحانين اوي مش مصدقين نفسهم
عزت بدا يحكي : ابوك ده كان اعز واحد علي قلبي مكنش مجرد صاحبي كان اخويا وكل حاجة ليا
لحد ما في يوم كنت عندكوا في البيت سمعت حنان بتتكلم مع حد كان عندها ممكن 17 سنه كانت بتتكلم بهمس وتقول ايوه يا بابا
انا اتفاجئت
ليه بتكلم ابوك كده بصراحة شكيت فيها اوي وبقيت بمشي وراها لحد ماشوفتها بتتكلم مع واحد غريب متسول في مكان بعيد وبتقوله يا بابا
خلصوا وهي مشيت انا مسكت الرجل ده وبشوية فلوس قدرت اعرف كل حاجة لاكن الراجل ده غدر بيا وقالها
هي اما عرفت ان حد عرف سرها اتجننت واجرت ناس تقتلني انا ومراتي وراحلها خبر اننا متنا خلاص
لاكن انا قبلها كنت قايل ل ابوك اني عرفت حاجة مهمة لاكني مالحقتش اقوله
لؤي : حاجة ايه
عزت : حنان مش اختك
لؤي : ايه
عزت : اللي سمعته
الراجل ده قالي انه بدل اختك والبنت دي وهما صغيرين لانهم كانوا شبه بعض اوي وهو فقير فكان هيلاقي فلوس بالهبل
لؤي : ياولاد التييييييت
بعدها بفتره الباب خبط لؤي افتكر حاجة
لؤي : زهرة افتحي انت
زهرة : حاضر
راحت نحية الباب وفتحت وكان طارق
زهرة : انت كنت فين
طارق : كنت
قاطعتة وقالت : ايه اللي وراك ده
شافت شعر بيطير
زهرة : دي بنت !!
طارق : اه
زهرة : يخربيتك جاي تشقط من الصعيد انت عاوزة الحرب تقوم علينا ده لؤي هيخلي ليلتك سودة
شدت البنت من وراه
زهرة : حاطة ايديها كده ليه دي
طارق : بيلا شيلي ايدك
برضو مش راضية
زهرة قربت وشدت ايديها من علي وشها وكانت المفجاءة انها شبها تؤام منها نفس الطول ولون البشرة الشعر
بس زهرة عنيها ملونة انما بيلا عنيها كانت سودة
زهرة اتصدمت وقالت : اانت ممين
بيلا لسه هتتكلم جه لؤي
زهرة بصتله : هي
لؤي : دي بيلا تؤامك يا زهرة اللي اتخطفت وانتو صغيرين
زهرة : ايه
لؤي : تعالي نتكلم جوا
لؤي اخد بيلا وزهرة ودخل بيهم
علامات الصدمة كانت علي وش الكل
آسر بمرح : هيييييييه زهرة اتنين
كارما : ششش اسكت
لؤي : عمو عزت فاكر اما حكيتلي علي بنتك اللي اتخطفت
عزت : اه
لؤي : اهي قدامك عيالك كلهم اهم باسل وزهرة وبيلا
بيلا جريت عليهم وحضنتهم ودموعها بتنزل بغزارة
محدش اخد باله من طارق اللي وقف مكانة بصدمة
عزت : لاقيتها ازاي
لؤي : في اليوم اللي طارق شاف فيه زهرة كان مصدوم وهو بيسلم عليها حسيت ان في حاجة غلط اخدته المكتب وقالي انها نسخة من وحده كانت معاه في الجامعة
انا بقا رتبت كل افكاري وطلبت من طارق يجيبها مصر وفعلا جت وحكيتلها كل حاجة وعملتلها تحليل DNA وطلع متطابق ل زهرة واهي جبتهالك
طارق قرب وقال : بابا
عزت : انا
طارق : اانت بابا عزت صح
عزت حاسس انه يعرفه بس مش متاكد
عزت : انت
طارق : انا طارق
محدش فاهم في ايه
عزت : ابني حبيبي
جري عليه طارق ودموعة بتنزل
طارق : انت كنت فين
عزت : انا كنت هنا يبني انا اسف مقدرتش اخد بالي منك
طارق : هما قالولي انك انت وماما شهد متوا بعدما اما جيت من المدرسة مكنتش اعرف حد ولا ليا حد نزلت الشارع كنت بنام فيه
لحد ما قابلت لؤي وهو حبني اوي وبيعاملني اني ابنه واخوه
عزت : طب ما انت اخوه
لؤي : هو كل حياتي
عزت : لا يا لؤي طارق اخوك الحقيقي
لؤي : انت بتقول ايه حنان اعترفتلي انها قتلته
عزت : هي متعرفش انه كان معايا
لؤي :ازاي



عزت : قبل ما اعرف حقيقتها انها مش اختك انا سمعتها وهي بتقول ان طارق لازم يموت علشان الدنيا تبقا ساهلة عليها انا مكنتش عارف في ايه بدات اراقب كل تحركاتها لحد ما في يوم لاقيتها خارجة ومعاها طارق انا مشيت وراها وهي وقفت في مكان ونزلت ادت طارق ل واحد وقالتله : خلص عليه
راقبت الراجل ده لحد ما ربنا ستر ووقف قدام صيداليه ونزل
كانت فرصتي اني انقذه
قربت من العربية بهدوء ولحسن حظي انه سابها مفتوحة اخدت طارق ومشيت من المكان ده كله معرفش الراجل ده عمل ايه مع حنان بس انا اخدت طارق وفضلت مخبيه مكنتش لاقي فرصة احكي لوالك انه معايا لحد ما حصل اللي حصل واحنا عملنا حادث
لؤي : يعني طارق اخويا الحقيقي
عزت : اه
لؤي الفرحة مش سايعاه كان فرحان اوي
البيت كان كله بهجة وسعادة وفرح
مراد : واد يا آسر اوعي تكون مش ابني
آسر : ايوه انتو خطفتوني
كارما : بس يا مراد الولد هيصدق
آسر قرب من بيلا وقالها : انت مين
بيلا شالته وقالتله : انا اسمي بيلا انا اخت زهرة وانت اسمك ايه
آسر : انا اسمي آسر ولو سمحتي نزليني
بيلا مش فاهمة في ايه
نزلته
آسر : محدش يشيلني ولا يبوسني تاني
الكل بصوا لبعض وقالوا : ليه
آسر : علشان انا قولت ل مراتي اللي في بطن زهرة اني مش هخلي حد يبوسني غيرها
لؤي : انت خلاص خليتها مراتك وبوستها
آسر : اه
عدي حوالي 4 سنين
لؤي كان واقف قدام المرايا نفسه علشان نازل
فجاءة حد شد في بنطلونه
لؤي بص لقاها بنوته جميلة اوي نسخة من زهرة شالها وقال : لينو حبيبت بابي
لين : حبك انا
لؤي : وانا بحبك اكتر ياروح بابي
زهرة جت عليهم وقالت : يعني لين بس اللي روحك وانا ايه وخد ابنك ده كده
كان طارق الصغير تؤام لين بس مكنش شبهها لا كان شبه طارق الكبير اوي
لؤي نزل الاتنين وقالهم : انزلوا عند تيتا وجدو يعيال
نزلوا وهما فرحانين
لؤي قرب من زهرة وقال : انت بتغيري من العيال
زهرة بغضب طفولي : اه
لؤي : غيارة اوي
زهرة : عااااا بتحب بنتك اكتر مني
لؤي : تؤ بحبك انت اكتر
زهرة : كداب
لؤي : وحياتك عندي
زهرة بصت في عنيه وهو قالها بهمس : بحبك
في اسفل القصر اجل اجل لؤي وباسل وطارق اشتروا قصر كان قاعد عزت وشهد وحوليهم ولاد طارق وبيلا اجل اجل طارق اتجوز بيلا ولادهم كان اسمهم عز ولارين تؤام
ودخل من الباب مراد ومعاه آسر وكارما كانت شايله بيبي صغير كانت بنوته واسمها كاميليا
نزلت زينة وهي شايلة ابنها وباسل كان شايل بنت
اسمهم دانة و ادهم
الاطفال كلهم جريوا علي شهد وعزت مفيش غير آسر جري شال لين بنت لؤي وباسها
لؤي : براحة براحة
آسر : مالكش فيه
الاطفال كلهم كانوا بيلعبوا
آسر عامل علي لين حظر ممنوع حد يلمسها وهو معاها كان بيحبها اوي وكان فرحان اوي اما شالها بعدما اتولدت وباسها
لؤي قرب من زهرة وحضنها من خصرها وقال : بحبك يا زهرتي
زهرة : بحبك اكتر ياروح زهرتك
طارق : بحبك يابيلو
بيلا : بحبك اكتر بكتييير
باسل : بحبك يا زينتي
زينة : وانا بحبك اكتر ياروح زينة
مراد : بحبك يا كراميلتي
كارما : وانا بحبك اكتر يقلب كراميلتك
آسر : بابي انتو بتقولوا ايه
مراد : بقول ل ماما بحبك
آسر قام وراح ل لين وقرب منها وقال : بحبك يا لين
لين ضحكتله وهو حضنها
علي الرغم من انه تزوجني لينتقم مني آلا انه احبني اصبح ملاك طيب القلب اسطتعت انت اتغلب علي قسوته وجعلته لين القلب جعلته معشوقاً لي اُحبُك
تمت بحمد الله♥🙈

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-