قصة واقعية اول يوم ليا مع جوزى لبست لبس عروسة خفيف
اول يوم ليا مع جوزى لبست لبس عروسة خفيف و بحط ميكب رقيق كدة مناسب للبيت منا عروسة بقي دخل عليا لقيته بيقولى : انتي فاكرة نفسك حلوة ولا جميلة فوقي لنفسك انتي مفيكيش حاجه حلوة ولا تتتحبي بصيتله وانا دموعي علي خدي وببتسم:مقولتلكش انا عاوزاك تحبني ولا قولت اني حلوة ولا جميلة وبعدين انت بتحكم عليا بمعايير اية؟ بتحكم عليا بمعايير حطتوها علي السوشيال ميديا وخلاص اللي مش عندها تبقي وحشة ياريت تحافظ علي الأمانة اللي اتحطت في ايدك مشيت ودخلت اوضتي وفضلت اعيط ده اسر يبقي جوزي للاسف بابا بيحبه جدا لانه أبن صاحبه الله يرحمه وعشان كدة خلاني اتجوزه بالرغم أنه مبيطقنيش صحيت من نومي حضرت الفطار لقيته داخل بيقولي: بسخرية:هه فاكرة كدة يعني هتخليني احبك _بص بقي انا زهقت تمام أنا عملت اكل يكفينا عاوز تأكل اتفضل مش عاوز متاكلش وكل من اي حته نفسك فيها وياريت تبطل تفكيرك ده انا مش عاوزاك تحبني يا اخي اغنيها مسك ايدي وقال:سما القطة المغمضه بقي ليها صوت هه فاكره لما كنتي بتتخبي ورايا زمان من العيال اللي بترخم عليكي كنتي لسة صغيرة وكنتي زي القمر تخيلي كنت بحبك اكيد مستغربة بس ياريتك ماكبرتي وياريتني ما حبيتك لانك خلتيني اكرهك أضعاف حبي ليكي وهتعيشي أسوأ ايام حياتك معايا دخل اوضته وسابني مش فاهمة اي حاجة انا واسر أصحاب طفولة اه بس لما كبرنا بدأ يبعد عني ويعاملي بعنف ومبقاش يطقني ولحد دلوقتي مش فاهمة السبب في تغيره اية لقيت بابا بيتصل رديت _نعم يابابا :عاملة اية مع اسر ياسما _مش كويسة خالص يابابا :كنت متأكد من كدة بس اللي عملتيه فيه مكنش هين _عملت اية :خليه يبقي يفهمك سلام _بابا استني قفل معايا وانا مش فاهمة اي حاجه.
لقيته داخل وفي أيده واحدة وبيقولي:اية مش هترحبي بيا انا وخطيبتي ولا اية؟ بصيتله وانا حاسة اني عاوزة اجيبها من شعرها بس هديت نفسي وعملت وش القوة وقولت:اه اهلا وسهلاً قالتلي بمياصة:اهلا بيكي أسر بصلي بصدمة كدة زي ما يكون مش متوقع ثباتي الانفعالي ده بس انا عندي ثبات اكبر من بتاع ويجز نفسه امااال يا جماعه أسر:اه طيب لو تعمليلنا حاجة نشربها ولا اية ياحبيبتي لقيت العقربة بتقوله:اه يا حبيبي قولت:لا انا اسفة صراحة كان نفسي اخدمكم وكدة بس انا مش الفليبنيه اللي جابتها امك عذرا يعني لأمك بس تقدر تدخل تعمل اللي نفسك فيه وتشربوا عادي جدا أسر : مفيش مشكله يلا يا حبيبتي نخش نعمل حاجه نشربها لقيته دخل هو والعقربة اللي معاه المطبخ وانا دخلت اوضتي وانا مضايقة وقولت:عناد بعناد يا أسر بقي وطلعت طقم حلو قصير شوية بس خلي شكلي جميل وحطيت حبه ميكب بقيت حلوة اوي أسر:بقولك اية يابت يا علا هي الخطة فشلت ولا اية علا: الصراحة يا أسر فشلت ميه في المية وهي متأثرتش أسر: مش مشكلة هنغيظها اكتر فجأة سما طلعت وهي متشيكة بقي وقالت:تحبوا اساعدكوا في حاجة أسر بصلها بصدمة وهو مذهول من جمالها وقد اية هي حلوة قال في سره”اية القمر ده بس” بعدين سيطر علي نفسه وقال:لا مش عاوزين مساعدة علا ردت :اه يا حبيبي مش عاوزين سما في نفسها:لا بقي انتي مش هتسكتي الا مجيبك من شعركسما:تمام يا جماعه خدوا راحتكوا البيت بيتكوا وابقوا اعزموني علي الفرح يا حبايبي الف مبروك. ودخلت اوضتها بلامبالاه مصطنعه وهي جواها بتغلي أسر:هو مش المفروض تغير وتقوم تبهدلك دلوقتي ولا اية علا: المفروض بقي أسر:أنا قولت انك نحس يا علا الكلب علا:يا ابني بقي احترمني انا صاحبتك بردو في اية أسر:كان نفسي افهم عقلي فين وانا بكلم واحدة زيك علا:أسر وربنا هفضحك قدامها أسر:اششش اسكتي يخربيت كدة ده انتي فضيحة علا: خلاص سكت بس قولي بقي لية بتعمل فيها كدة وعاوزها تضايق ليه أسر: عشان جرحتني يا علا جرحتني اوي اوي وللأسف لسة بحبها علا:عملت اية أسر :هبقي اقولك بعدين يلا انتي بقي روحي عشان الخطة فشلت ونبقي نشوف حل تاني بكرة علا مشيت وأسر راح لسما يكلمها بس قبل ما يخبط سمعها وهي بتشهق من كتر العياط
بس قبل ما يخبط سمعها وهي بتشهق من كتر العياط وعماله تقول:هو لية بيعمل فيا كدة أنا عملتله اية ليه مش راضي يفهمني كل شوية يجرحني ويكسرني ويأذيني واقوله لية يقولي انتي اللي جرحتيني عملتله اية عشان يعمل فيا ده كل انا عمرى ما كنت مؤذية بالشكل اللى هو بيعاملنى بيه ده يمكن اكون هبله شويه! طفله! دبش حتى! بس ما اظنش انى ممكن توصل بيا انى اكسر حد كده؟!!!! قلبى ميطاوعنيش حتى وانا مقدرش يارب صبرنى وعرفنى الحقيقه عملتله اية انااااااااااااا دخل أسر وقال: بعد ما كان سمعها وهى بتكلم نفسها انا هقولك دلوقتي انتى عملتي اية مسك أيدها وخدها اوضته وطلع فلاشة وحطها في اللاب بتاعه وقالها :اتفرجي وشوفي عملتي اية اتفرجي يمكن تحسى وتقدرى الوجع اللى جوايا شوفى نفسك كنتى بتعملى اى ي هااااااانم سما بصت ف اللاب وقالت بصدمه ودموع هو ده اللى انت بتعمالنى زى الكلبه علشانه؟!!!!!!! طب كنت جيت وقولتلى بدل العذاب ده كله؟!!! دانت لو سمعتني لمرة واحدة كنت فهمتك بس انت غبي يا ااااااااااسر غبي غبى غباااااااااى وطلعت بسرعة من اوضته أسر:سمااا استنييي سمااااااا مشيت ومسمعتهوش وراحت اوضتها وقفلت عليها وفضلت تعيط جوا “ازاي صدق الكلام ده علي طول لية محطليش عذر ولا مبرر لية اتهمني بسهوله انا كنت فاكرة اني كسرتك بس طلعت انت اللي كسرتني” _سما افتحي الباب مردتش عليه _سما مبهزرش افتحي وكلميني وهسمعك بالله ما تعيطي طيب مسمعش صوت غير عياطها اللي قطع قلبه راح اوضته وجاب المفتاح لانه معاه نسخة لكل الاوض فتح الباب لقاها مغطيه وشها وعماله تعيط حس ساعتها أنه قد اية غبي يأذيها كدة وأنه كان لازم يسمعها الأول. يتبع ... لازم تفاعل كتير علشان اكتب انزل الاجزء الا بعده المغامرات كلها جايه في الجزء الا جاي انتظروجزء بس بعد 20تعليق ومتابعه علي الشامي . ازاي صدق الكلام ده علي طول لية محطليش عذر ولا مبرر لية اتهمني بسهوله كدة كنت فاكرة اني كسرتك بس طلعت انت اللي كسرتني” _سما افتحي البابمردتش عليه _سما مبهزرش افتحي وكلميني وهسمعك بالله ما تعيطي طيب مسمعش صوت غير عياطها اللي قطع قلبه راح اوضته وجاب المفتاح لانه معاه نسخة لكل الاوض فتح الباب لقاها مغطيه وشها وعماله تعيط حس ساعتها أنه قد اية غبي عشان يأذيها كدة اسر:سماااااا..سماااا سمااا ممكن تبطلى عياط وتسمعينى سما: بصتله وهى منهاره ومكمله ف العياط اسر: سما ارجوكى بطلى عياط واسمعينى سما:اسمعك؟! اسمعك؟!!!! طب وانت مسمعتنيش ليه؟! مدتنيش فرصه افهمك ليه؟! ظلمتنى وحطنتى ف صوره وحشه ليه؟! عاملتنى زى الكلبه وجيت علياا من غير م تيجى تتأكد منى وتسمعنى ليه؟! ليه وليه وليييييييييييييييييه اسأله كتير يا اسر
اسر: حقيقى انا آسف انى عملت معاكى كده بس والله انا عملت كده علشان عشقتك مش حبيتك وبسسما: وهو اللى بيعشق حد بيعمل ف كده؟!!! اسر:معلش كان غصب عنى لأنى بحبك ونفسى دلوقتى اسمعك وافهم كان ف اى لأنى حاسس انى ظلمتك وجيت عليكى اوييييي ومش هسامح نفسى لو فعلا كنت كده سما:يعنى فعلا حاسس بالذنب ناحيتى وحاسس أنك ظلمتنى؟! اسر: ااااه سما:وفعلا عايز تسمعنى وتفهمنى؟! اسر: اه والله نفسى سما:ماشى يا اسر انا هقولك ع كل اللى انت فاهمه غلط اسر:تمام سما: اللى انت ورتهولى ف الفلاشه ده.. ملحوظه: (اللى كان ف الفلاشه) صور ومقاطع فديو ل سمااا مع شباب كتير ولاد عمها قرايبها جيرانها صحابها الناس المحيطه بيها اسر من حبه فيها كان نفسه يقربلها ويكلمها ويعترفلها بحبه الشديد ليها بس للاسف سما ماكنتش بتديلو فرصه يكلمها وحتى لو كلمها متدلوش ريق حلو خالص ف الفتره دى بباها كان تعبان ف مكنش بيروح الشغل لانه خلاص كبر ومش قادر وف نفس الوقت كان عايز علاج وكانت المصاريف كتير وسمااا هى بنته الوحيده ف اطرت أنها تشتغل اى حاجه علشان تجيب منها فلوس تصرف بيها ع بباها المريض وف نفس الوقت مكنتش تقدر تقول لبباها أنها بتعمل كده علشان ميتعبش أكتر وتفهمو أن الفلوس اللى بتتصرف دى هى فلوس شغله ومتقلوش أنه أتوقف من الشغل اصلا والمرتب وقف لأنه كان بيشتغل ف شركه خاصه كان فاكر أنه علشان قضى عمره كله فيها أنهم هيقدروه ويخلو المرتب بتاعه شغال زى م فهمه المدير لكن بمجرد تعبه الشركه استغنت عنه وعن خدماته وقررت وقف مرتبه بداعى التقصير ف العمل! ف سما قررت تشتغل ومتقولوش علشان خافت عليه يتأثر أكتر ف اشتغلت ف شركه دعايه وإعلانات وكان طبيعه عاملها تسويق منتجات الشركات ف كانت مجبره أنها تقف مع ده وتتعامل مع ده علشان تقولهم ع الحاجات دى والناس تروح تشترى ف تعمل اوردرات كتير وبالتالى دخلها يزيد وفعلا عملت كده وحققت نجاحات كبيره بس ف ظل كل ده اسر من حبه ليها كان بيتابعها علطول وحاطط عينه عليها ف كل وقت وكل أما يشوفها واقفه مع حد أما يصورها فديو او صور كتير لأنه كان كل م يقرب منها او يتعامل معاها كانت بتصده علشان ميسالهاش انتى كنتى واقفه مع ده ليه او بتعملى ف المكان ده اى لأنها مكنتش حابه أنها تعرفه أنها بتشتغل علشان تصرف ع أبوها المريض اللى هو صاحب بباه وبالتالى ممكن يقوله ف ممكن يموت فيها ومع ذلك كان ف إعجاب له من ناحيتها ولكن هى كانت بتخبى ده علشان متضعفش قدامه وتخليه يقرب منها ف تعرفه كل حاجه وضيع منظر بباها وتقل منه قدامه لانه عارف أنه غنى وعلشان بردو ميستفقرهاش ف يسبها لكنها كانت بتتعذب وهى بتعمل ده ولكن كان غصب عنها فقرر انه يطلبها للجواز علشان يعذبها ويخلص كل اللى عملته فيه فلما طلبها للجواز وافقت عليه علشان تريح نفسها وتراعى باباها وتاخد اللى بتحبه سما وهى بتحكيلو .... شوفت بقاا اى اللى حصل؟! اسر: ياااااااااااااااه دانا كنت غبى اوووووووووى ازاى كنت بعاملك كده؟!! ازاى كنت وحش معاكى كده؟!!!! بس بجد عايزك تفهمى انا كل اللى عملته ده من حبك ليكى وغيرتى عليكى أقسم بالله بس بجد انا هاين عليا دلوقتى اقتل نفسى سمااا:طب اسكت بس بعد الشر عليك اسر: بجد خايفه عليا سما: اها طبعا مش جوزى وااااااا اسر: وااا اييي؟! سما:وحبيبى خلاص ارتحت كده اسر: دانا بحبك اووووى اووى اويييييييي سما مسمحانى؟!!! سما: اها طبعا انا عارفه أنك كنت فاهم غلط بس مش هرضى عنك غير لما تجبلى هديه اسر:بس كده دانا هجبلك أجمل هديه والله بس تسمحينى بجد سما:مسمحاك اسر:بحبك سما:وانا كمان بحبك النهاية